Recent Submissions

  • Relación entre pensamiento y lenguaje 

    Alonso Serna, Dulce Karina (2019-05-30)
    Por medio de este tema conoceremos la estrecha relación que guarda el pensamiento y lenguaje; El lenguaje es el medio que usamos para expresarnos, para comunicar nuestros pensamientos y también para recibir, analizar, ...
  • plans and projects 

    Leonardo Almaraz, Alan Jesús (2019-05-30)
    Durante esta unidad el alumno trabajara y desarrollara las habilidades necesarias con el idioma ingles, lo cual le permitirá hablar de planes y proyectos que tiene para un futuro a largo o corto plazo.
  • Inventions and inventors 

    Leonardo Almaraz, Alan Jesus (2019-05-30)
    Durante esta unidad el alumno producirá textos y/o composiciones coherentes y creativas, enfatizando hechos que han ocurrido en el presente y en el pasado.
  • Speaking 

    Piedra Mayorga, María del Socorro (2019-05-01)
    KET is an exam of Cambridge which shows the ability to use English to communicate in simple situations. The speaking skill is tested in two parts you will learn today.
  • Facts and opinions 

    Cid Fernandez, Karen (2019-05-01)
    This is a simple activity from unit 1 where the students could increase their vocabulary by acquiring and practicing phrases to express facts and opinions, knowing the difference between them Keywords: vocabulary, ...
  • Expressing Opinions and feelings 

    Zamora Nava, Heidi (2019-05-01)
    In this class, we will express our feelings and opinions about things, activities, people and/or situations in our life.
  • Describing ecological problems 

    Zamora Nava, Heidi (2019-05-01)
    In this class, we identify and describe some ecological problems around the world and how to give possible solutions to avoid these problems.
  • What is happening 

    Santana Romero, Azucena (2019-05-01)
    The aim of this presentation is to show different ways to give advice to different simple problems using appropriate vocabulary to make the suggestions.
  • Voz Pasiva en presente y pasado (Passive Voice) 

    Guevara Soto, Carlos (2019-04-01)
    La voz pasiva es una manera diferente de estructurar una idea; en esta estructura el énfasis en una idea va enfocado hacia el objeto de una oración y a su vez en el resultado de la acción a la cual se hace referencia.
  • Infinitivos y Gerundios 

    Tenorio Islas, Elizabeth (2019-04-01)
    Learning how to use gerunds and infinitives is one of the most challenging aspects of learning English. This presentation has been created for helping you to use them correctly. You can practice on some exercise below ...
  • Communication and technology 

    Leonardo Almaraz, Alan Jesús (2019-01-20)
    Durante esta unidad el alumno trabajara y desarrollara las habilidades necesarias con el idioma ingles, lo cual le permitirá hablar de cambios en el tiempo.
  • Inventions and inventors 

    Leonardo Almaraz, Alan Jesus (2019-01-20)
    Along this unit the student will produce cohesive and coherent texts and speeches by emphasize facts that have happened in the present or in the past.
  • plans and projects 

    Leonardo Almara, Alan Jesús (2019-01-20)
    Along this unit the student will work and he will develop the necessary skills on english language which are going to help him to talk about his or her plans for a near or for a far future.
  • Verb to be present tense 

    Pedraza Mayorga, María del Socorro (2018-11-11)
    El verbo SER O ESTAR es uno de los verbos mas importantes en el proceso de aprendizaje. porque es usado en diferentes forma, tiempos así como para describir sentimientos, estado civil, profesiones, nombres, apellidos, ...
  • What do you do? 

    Zamora Nava, Heidy (2018-11-11)
    En esta clase, se discutirá sobre el tipo de actividades que las personas realizan en sus trabajos, empleos y/o profesiones, el lugar donde trabajan y cuales son sus hábitos.
  • Greetings 

    Santana Romero, Azucena (2018-11-10)
    El saludo puede ser el inicio de la comunicación entre personas de diferentes nacionalidades e idiomas, es por ello que es importante tener las bases para iniciar una conversación, en esta presentación se muestran ...
  • Planear actividades 

    Ortega Mendoza, Katya Gabriela (2018-10-31)
    To describe our daily routines, it is always important to tell the time when the actions happen.
  • Rules Have to 

    Casillas Hernández, Ada Sarai (2018-10-31)
    This material will help you to identify and express “rules”. We use “Have to” to follow rules in specific places or situations such as museums, schools, entertainment places, etc.
  • A, An, Some or Any 

    Ortiz Salvador, Blanca Estela (2018-10-31)
  • Relative Clauses 

    Cid Fernandez, Karen (2018-10-01)
    Identifica e interpreta la idea general y posible desarrollo de un mensaje oral o escrito en una segunda lengua, recurriendo a conocimientos previos, elementos no verbales y contexto cultural.

View more