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    • Declaración de los derechos sexuales 

      Ramos Baños, Citlali (2015-07-01)
    • 8 consejos para una mejor alimentación 

      Ramos Baños, Citlali (2015-07-01)
    • Steps to prepare a Brief 

      Butanda García, Minerva (2015-11-01)
    • Journal Entry 

      Barrera Lazcano, Yazmin Vanessa (2015-09-01)
    • Hannah Teter 

      Barrera Lazcano, Yazmin Vanessa (2015-09-01)
    • Reposicionamiento angelical: los angeles azules vuelan alto 

      Rosales Brito, Carlos Iván (2015-07-01)
      Muchas veces se ha dado el caso en el que una marca que llegó a la cima del éxito y tuvo un momento de gran auge, con el paso del tiempo atreviese por un momento de incertidumbre y vaya decayendo. Algunas veces con algunos ...
    • Caso de estudios: red station wings 

      Rosales Brito, Carlos Iván (2015-07-01)
      Red Station Wings llega a la ciudad de Pachuca a finales del año 2011 trayendo un concepto nuevo en su estilo e innovador para esta ciudad, siendo originarios de esta misma los socios y fundadores, se caracterizaron por ...
    • Price as rentability factor 

      Rosales Brito, Carlos Iván (2015-07-01)
      It has been said in multiple documents, that price is the element of the mixture of marketing that generates income for a firm, therefore it is of vital importance to fix it in a proper manner, for a firm to reach its ...
    • Marketing plan 

      Hernández Aranda, Irma (2015-07-01)
      A Marketing Plan, always results of great help to the marketing directors, they are hired as an instrument of strategic analysis within a company; and to achieve this, different points are required to focus the performance ...
    • Importance of the image in pymes 

      Rosales Brito, Carlos Iván (2015-07-01)
      It is normally understood that the image of the brand is unique and exclusively for the big firms, nevertheless, at present, in competitive and globalised the real world, the Mi PYMES must use resources to keep updated and ...
    • Alternate marketing communication 

      Rosales Brito, Carlos Iván (2015-07-01)
      It is often said that having a unique product with many benefits and superior to the competition is useless as long as the consumer is unaware of its existence; hence communication strategies acquire a very important role ...
    • An introduction to microeconomics 

      Zerón Ávila, Abigail (2015-09-01)
      The prefix Micro in microeconomics comes from the Greek Word mikros, meaning small. It contrasts with macroeconomics, the other branch economic theory. Macroeconomics deals primarily with aggregates, such as the total ...
    • Supply and demand elasticity 

      Zerón Ávila, Abigail (2015-09-01)
      We have so far focused on specifying qualitative relationships between determinants of supply and demand and the actual quantity demanded and quantity supplied of a good. Although qualitative relationships provide ...
    • Herramientas para la promoción de ventas negocio a negocio 

      Martínez García, José Luis (2015-09-01)
      Las promociones al consumidor jalan un producto a través del canal al crear su demanda, mientras que las promociones negocio a negocio empujan el producto a lo largo del canal de distribución. Al vender a integrantes del ...
    • Promotional methods or promotion variable 

      Hernández Aranda, Irma (2015-07-01)
      Promotion has always played an important role in business, so much, that it is said: “It does not matter how well they develop fix prices or the products or services are distributed, few of them will survive in the market ...
    • Caso: los Dodgers de los Ángeles 

      Martínez García, José Luis (2015-09-01)
      ¿Cómo hacer dinero en el béisbol profesional? Pregúnteles a los Dodgers de Los Ángeles; ellos han sido durante años el equipo más lucrativo de las ligas mayores. La clave es la mercadotecnia y las relaciones públicas. ...
    • Introducción a la comunicación integral para la mercadotecnia 

      Galán Mireles, Eva María (2015-09-01)
      En la actualidad las exigencias empresariales se vuelcan hacia la unificación y coordinación en materia de comunicación, es por ello que se trabaja en la búsqueda de diversas maneras de ofrecer un producto a través de ...
    • Marketing 

      Guzmán Rojas, Carlos A. (2015-07-01)
      Marketing is the process by which companies create value for customers and build strong customer relationships in order to capture value from customers in return.
    • Planeación estratégica de productos/marcas 

      Zamudio López, Alejandra (2015-07-01)
      Recordemos que el Gerente de Marca desempeña un papel fundamental en la gestión de productos. Como bien lo apunta Heines (2014) es una especie de “mini- CEO” cuya misión es la optimización de la posición de mercado del ...
    • Gestión estratégica de portafolio de productos 

      Zamudio López, Alejandra (2015-07-01)
      Hemos venido comentando que quizá, el reto más grande que tiene un Gerente de Producto/Marca es el hecho de que a su cargo está más de un producto. Si bien el Modelo de Gestión del Ciclo de Vida del Producto le ayuda a ...