Now showing items 49-68 of 97

    • Impacto económico, sociocultural y ambiental en el turismo de naturaleza 

      Ramos Sánchez, Pedro Alfonso (2016-01-31)
      Tourism as a social phenomenon, economic outlook and systemic close up, directly impact on nature tourism, where the main idea is that these effects show positively in the population, knowing them and how they occur is the ...
    • La Importancia de la Imagen del Personal de Contacto en Empresas Turísticas. 

      Vega Lugo, Noemi; Hurtado Piña, Jorge; González Espinoza, Carolina (2016-01-01)
      This paper aims to show the reader the importance of image and non- verbal conduct in the provision of tourism services and the need for companies to prepare their staff by providing tools that contribute to a better ...
    • Importancia de un método de estudio 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; Hernández Mendoza, Jorge Martín (2019-07-31)
      La aplicación de los métodos de estudio es importante ya que permiten corregir ciertos hábitos y también podemos mejorar o reforzar nuestro rendimiento académico sustancialmente y fortalecer estímulos muy potentes. Un ...
    • Importancia del capital humano en empresas turísticas 

      Vega Lugo, Noemí; Flores Jiménez, Ruth; Rodríguez Martínez, José Sergio (2018-08-31)
      En todas las empresas, el personal que trabaja para proporcionar un producto o un servicio al consumidor es de vital importancia, aunque muchos consideran que el cliente es lo primero, olvida que para satisfacer a ese ...
    • Interés Simple 

      Ramírez Ramírez, Victoria; Vite Terán, Leonardo (2019-06-07)
      Al hablar de interés simple nos referimos a los intereses que produce un capital inicial en un período de tiempo determinado, el cual no se acumula al capital para producir nuevos para el siguiente período, es decir, ...
    • Introducción a la Macroeconomía 

      Reyes Mata, Belida Ariana; Campa Cerón, Elizabeth; Juárez Pérez, Víctor Manuel (2019-06-07)
      La macroeconomía es la rama de la teoría económica cuyo objeto de estudio son las variables agregadas de la economía, su propósito es la estabilidad y el crecimiento económico.
    • Introducción a la metodología de la investigación 

      Velázquez Castro, Judith Alejandra; Cruz Coria, Erika; Martínez Ramos, Carla (2018-06-30)
      The methodology is an organized, systematic, rigorous way of observing the things of life at different levels and degrees of complexity. There is nothing else that is better than the other.
    • Introducción a las Relaciones Públicas 

      Barrios Quiroz, Héctor (2012-01)
      Public relations is the area of the organization responsible for working with different audiences: external and internal.
    • Introducción al Estudio del Turismo 

      González Espinoza, Carolina; Vega Lugo, Noemi; Rodríguez Martínez, José Sergio (2017-05-01)
      It is a fact that tourism is of great value for a receiving community, mainly because it means a source of jobs and economic resources, for that reason in this material the study of the identified tourism began its origin ...
    • Introducción al Turismo 

      Navarro Gálvez, Maribel (2013-07)
      Tourism as cultural manifestation is of relatively recent origin with respect to the history of mankind. However, it is useful to know their remote history, especially what economic, social and scientific influenced its ...
    • Investigación Turística 

      Cruz Coria, Erika (2015-06-30)
      Considering the growing importance of tourism in Mexico and the leading role the country plays in the picture international tourism, is notorious · Need to analyze the Tourism Research that researchers and institutions of ...
    • Investigación Turística 

      Cruz Coria, Erika; Velázquez Castro, Judith Alejandra; Martínez Ramos, Carla (2017-01-01)
      The communication of the results refers to the different means by which the researcher can make known the results of his / her research work. In particular, this presentation addresses the construction of scientific papers.
    • Ley Federal de Protección al Consumidor (LFPC), art. 2 

      Hurtado Piña, Jorge; Vega Lugo, Noemi; González Espinoza, Carolina; Terrazas Juárez, Angélica Ruth (2016-01-31)
      Providers of tourist services must know the content of the Federal consumer protection law and their obligations drifts of it.
    • Ley Federal de Protección al Consumidor, art. 1 

      Hurtado Piña, Jorge; Vega Lugo, Noemi; González Espinoza, Carolina; Terrazas Juárez, Angélica Ruth (2016-01-31)
      It is essential that providers of tourist services know the federal consumer protection law because tourists have rights that must be respected.
    • Ley Federal de Protección al Consumidor. 

      Hurtado Piña, Jorge; Vega Lugo, Noemi; González Espinoza, Carolina; Terrazas Juárez, Angélica Ruth (2016-01-31)
      The Federal Consumer Protection Law, entered into force in Mexico on February 5, 1976, becoming an instrument of vital importance for the defense of the rights of all Mexican consumers.
    • El Maíz 

      Guzmán López, Tammara I. (2018-08-31)
      El maíz siendo el producto del trabajo del ser humano que las grandes civilizaciones del pasado y la vida misma de millones de mexicanos “tienen como raíz y fundamento generoso el maíz”. Por lo tanto el maíz no se ...
    • Marketing Interno 

      Vega Lugo, Noemí; Aguilar Solano, Zaira; Flores Jiménez, Ivette (2019-03-01)
      Al igual que el Marketing utilizado para posicionar un producto o servicio en la mente del consumidor, el Marketing interno pretende posicionar la empresa en la mente del empleado, su esencia radica en que si se cuenta con ...
    • Métodos y técnicas de estudio 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; Duana Ávila, Danae (2019-07-31)
      La aplicación de los métodos de estudio es importante ya que permiten corregir ciertos hábitos y también podemos mejorar o reforzar nuestro rendimiento académico sustancialmente y fortalecer estímulos muy potentes. Un ...
    • Mobbing 

      Vega Lugo, Noemi; Hurtado Piña, Jorge; González Espinoza, Carolina (2016-01-01)
      The topic to be discussed is extremely interesting in any company, we refer to violent and biased attitude of a boss to a subordinate, a colleague to another colleague or a subordinate to a head, where its main purpose is ...
    • Modelo de inventario aplicado a una empresa de restaurante 

      Briones Juárez, Abraham; Martínez Espinosa, José de Jesús; Araiza Corres, Eduardo (2019-06-07)
      El modelo de inventario es una herramienta importante que permite mejorar la toma de decisiones en las organizaciones de servicios, en este sentido, los alumnos deben reconocer los métodos de apoyo para su aplicación e ...