The operating conditioning applied to the teaching of tourism

Keywords: Operant Conditioning, Group behavior, Tourism

Abstract

The theories of learning are fundamental for the teacher since through the understanding of the processes that occur in the classrooms there is an awareness of the use of tools, strategies, and approaches that contribute to the achievement of the academic objectives.

In the present investigation, operant conditioning is proposed as a strategy for the teaching of the subject of Geography and Cultural and Natural Heritage of the World, whose purpose is to provoke a determined response through clear objectives in an academic practice, encouraged by stimuli that transmit meaningful knowledge to students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castañeda, M. (1998). Los medios de la comunicación y la tecnología educativa. Disponible en: http://www.coneicc.org.mx/?contenido=/centro_documentacion/nota.cfm&identifier=oai:coneicc.iteso.mx:327672&interno=yes

Colom, A., & Brown, G. (1993). Turismo y Educación. Bases para una pedagogía en el turismo. Universidad de las Islas Baleares y Universdad de La Serena Chile. Disponible en: https://revistapedagogica.org/wp-content/uploads/2018/03/3-Turismo-y-Educacion.-Bases-para-una-Pedagogia-del-Turismo.pdf

Chávez, A. (s.f). Paradigmas de aprendizaje. Aporte grupal. Revista Electrónica Educar para Aprender. Disponible en: http://educarparaaprender.wordpress.com/tag/como-se-aplica-el-conductismo/

Domjan, M. (2010). Principios básicos de aprendizaje y conducta. Universidad de Texas. Disponible en: http://aulavirtual.iberoamericana.edu.co/recursosel/documentos_para-descarga/Principios%20de%20aprendizaje%20y%20conducta%20-%20Domjan%209th.pdf

Figueroba, A. (s.f). Condicionamiento operante: conceptos y técnicas principales. Revista electrónica Psicología y Mente. Disponible en: http://psicología.com/psicología/condicionamiento_operante

Hernández, G. (2008). Paradigmas en la psicología de la educación, México, Trillas. Recuperado de: https://www.academia.edu/9101317/Hern%C3%A1ndez_G._1998_._Paradigmas_de_la_psicolog%C3%ADa_de_la_educaci%C3%B3n_117-121_y_132-167_M%C3%A9xico_Paid%C3%B3s.

Mejía, A. (2011). El Condicionamiento operante y su influencia en el ámbito educativo. Universidad Tecnológica de la Mixteca. Disponible en: www.utm.mx/edi_anteriores/temas43/2NOTAS_43_4.pdf

Rives, E. (2012). Skinner y la psicología: lo que hizo, lo que no hizo y lo que nos corresponde. Apuntes de psicología.Vol.30 (1), pp. 77-91. Disponible en: https://uaeh- primo.hosted.exlibrisgroup.com/primo-explore/fulldisplay?docid=TN_dialnetART0000703564&context=PC&vid=UAEH&lang=es_ES&search_scope=uaeh_scope&adaptor=primo_central_multiple_fe&tab=uaeh_tab&query=any,contains,skinner%20condicionamiento%20operante&offset=0

Tortosa, F & Mayor, L (2014). Watson y la Psicología de las emociones: evolución de una idea. Revista electrónica, Psicothema. Disponible en: http://www.psicothema.com/psicothema.asp?id=833

Published
2020-07-05