Análisis del Programa Institucional de Idiomas como mecanismo para la enseñanza del idioma inglés

Keywords: Institutional Language Program, PIL-UAEH, TOEFL, English proficiency

Abstract

Today´s world is in an environment of globalization where command of the English language is essential to develop activities that require working relationships with English-speaking professionals. That is why the preparation of professionals who speak the English language is increasingly necessary. At present, universities have consolidated institutional strategies so that students have an English program that allows them to obtain linguistic abilities in listening, speaking, reading and writting. The objective of this work is to analize English teaching strategies in the university environment. In this way, the Institucional Language Program of the Autonomous University of the State of Hidalgo was analized as a strategy for teaching the English language in university students. In the results found, it is observed that the implementation of this program allows graduates to obtain level B1.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fernandez, R. (2022). Los idiomas más hablados en el mundo en 2021 | Statista 2022 https://es.statista.com/estadisticas/635631/los-idiomas-mas-hablados-en-el-mundo/

Venté Romero, S. J., & Ochoa Luna, J. L. (2013). La influencia del idioma ingles en la globalización, en el contexto político y económico internacional.

Biava, M. L., & Segura, A. L. (2010). ¿ Por qué es importante saber el idioma inglés. Córdoba, Argentina C.

Chávez-Zambano, M. X., Saltos-Vivas, M. A., & Saltos-Dueñas, C. M. (2017). La importancia del aprendizaje y conocimiento del idioma inglés en la enseñanza superior. Dominio de las Ciencias, 3(3 mon), 759-771.

Hernández Chérrez, Elsa (2015) El B-learning como estrategia metodológica para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de inglés de la modalidad semipresencial del departamento especializado de idiomas de la Universidad Técnica de Ambato. [Tesis]

Ramírez Gómez, L., Pérez Maya, C., & Lara Villanueva, R. (2017). Panorama del sistema educativo mexicano en la enseñanza del idioma ingles como segunda lengua. Revistacooperación.com, Vol 12.

Sprachcaffe. (2017) ¿Por qué estudiar inglés? España. Disponible en: http://www.sprachcaffe.com/espanol/porque-estudiar-ingles.htm

Ortiz, I. (2013). La importancia del idioma inglés en la educación. El Nuevo Diario. Managua, Nicaragua. Disponible en: http://www.elnuevodiario.com.ni/desde-la-u/305910-importancia-idiomaingles-educacion/

UAEH, C. de L. (s/f). Programa Institucional de Lenguas (PIL). Recuperado el 7 de octubre de 2022, de https://www.uaeh.edu.mx/adminyserv/gesuniv/div_docencia/dui/pil.html

Published
2023-01-05
How to Cite
Gallo-Fonseca, V. T., Jativa-Peña, S. M., Aguas-Segura, L. C., & Narvaez-Anrrango, J. M. (2023). Análisis del Programa Institucional de Idiomas como mecanismo para la enseñanza del idioma inglés. Ciencia Huasteca Boletín Científico De La Escuela Superior De Huejutla, 11(21), 13-16. https://doi.org/10.29057/esh.v11i21.10008