Collaborative work through the application of WhatsApp for learning

  • Benito Carbajal Reyes Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Nancy Gricel Ortega-Sánchez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Marcos Joel Pérez Hurtado Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
Keywords: social networks, whatsapp, collaborative work, e-learning, mobile device

Abstract

The main objective of this document is to analyze the advantages and impact of social networks in collaborative work for learning, specifically the use of WhatsApp. It is important to know the dissemination and organization of synchronous and asynchronous information, paying important attention to the problem, nowadays, of the distance between the actors of the teaching-learning process, it is for the above that it is sought to take advantage of the growing technology revolution.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fuentes Gutiérrez, V., García Domingo, M., & Aranda López, M. (2017). Groups of class; groups of WhatsApp. Analysis of communicative dynamics among university students. Prisma Social, No. 18.

Gómez Hernández, P., & Monge López, C. (2015). Potentialities of the mobile phone as an innovative resource in the classroom: a theoretical review. Didáctica, Innovación y Multimedia. Retrieved from https://www.raco.cat/index.php/DIM/article/viewFile/269850/357378

Hernández, J. (2018). Hábitos de Consumo de Banda Ancha Móvil.

Keefe, J. (1988). Aprendiendo perfiles del aprendizaje: manual de examinador. Reston, VA: Asociación Nacional de Principal de la Escuela de Secundaria.

Leiva Aguilera, A. M. (2016). La Web 2.0 como nuevo enfoque educativo: Análisis crítico (GRIN Verlag, Ed.).

Lucero, M. M. (2003). Entre el trabajo colaborativo y el aprendizaje colaborativo. Revista Iberoamericana De Educación, 33, 1–21.

Matellanes, M. (2011) Comportamientos y usos de diferentes generaciones de usuarios de Internet. Dialnet. 107-111

Niño Camazón, J. (2011). Aplicaciones Web 2.0 (Aplicaciones web): Ciclos Formativos (Editex, Ed.).

Rubio-Romero, J., & Perlado Lamo de Espinoza, M. (2015). El fenómeno WhatsApp en el contexto de la comunicación personal: una aproximación a través de los jóvenes universitarios (Icono 14, Ed.). https://doi.org/10.7195/ri14.v13i2.818

Sanagustín, E. (2010). Marketing 2.0. Grupo Planeta.

Published
2020-01-05
How to Cite
Carbajal Reyes, B., Ortega-Sánchez, N. G., & Pérez Hurtado, M. J. (2020). Collaborative work through the application of WhatsApp for learning. Boletín Científico INVESTIGIUM De La Escuela Superior De Tizayuca, 5(10), 15-21. https://doi.org/10.29057/est.v5i10.4969