Web system for cognitive learning stimulation assistance in children and girls with different abilities from the Multiple Attention Center No. 14

Keywords: System, disability, cognitive disability, Special Education Needs, technologies, different abilities, inclusion

Abstract

The exclusion of information technology tools is a negative impact on the education of children and young people who suffer from a disability, so it is proposed in this research to implement a multiplatform software system for the management and control of the student enrollment, in the same way implement digital activities that maximize the capabilities of students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

de Miguel, M. L. (2014). Las TICs aplicadas a las Necesidades Educativas Especiales. Las TICs aplicadas a las Necesidades Educativas Especiales.

Ruiz. S. A. (2014). Las tecnologías de la información y la comunicación en los procesos de inclusión digital en niñas con síndrome de Down [Tesis de Maestría]. Universidad Pontificia Bolivariana

Sánchez, I. P. (2017). Educación Especial: Tecnologías de Comunicación e Información. Hablemos de Neurociencia.

Muñoz, N. (2019). Las TIC aplicadas a las Necesidades Educativas Especiales: Juan XXIII. Las TIC aplicadas a las Necesidades Educativas Especiales: Juan XXIII. Recuperado 2020

Sanchez Santacruz, T. (2020). Experiencias de educación inclusiva de alumnos en situación de discapacidad intelectual en educación básica. repositorio.iberopuebla.mx.

Zhizhko, E. A. (2020). Inclusión de los niños con capacidades diferentes en escuelas regulares en México: propósitos y realidad.

Published
2022-12-05
How to Cite
Ferrel Balderas, D. E., Rocafuerte Mota , A. del C., & Coello Galindo, L. R. (2022). Web system for cognitive learning stimulation assistance in children and girls with different abilities from the Multiple Attention Center No. 14. Boletín Científico INVESTIGIUM De La Escuela Superior De Tizayuca, 8(Especial), 114-116. https://doi.org/10.29057/est.v8iEspecial.9981
Section
Resúmenes, mapas o diagramas de aplicación del conocimiento