Project-based learning (ABPro)

Keywords: learning, projects, strategy, experimental sciences, teaching

Abstract

Project-based learning (ABPro) is a strategy in which the coordination of teachers from different subjects can be carried out so that in the same project students have to apply knowledge from different disciplines. It is applied to most areas of knowledge, however, in experimental sciences it is a tool that allows us to identify a problem in real life, understand it, know its causes and consequences so that, based on it, a process is planned to solve it. reach a goal that solves it totally or partially. It is very useful, since it allows learning-centered teaching where the student has a more active role, greater commitment, responsibility and a deep focus on their learning style. 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Biblioteca del Congreso Nacional de Chile (2015). Aprendizaje basado en proyectos. Torneo Delibera. Programa de Formación Cívica Departamento de Servicios Legislativos y Documentales Biblioteca del Congreso Nacional. Consultado en línea el 18 de septiembre de 2022, desde: https://obtienearchivo.bcn.cl/obtienearchivo?id=documentos/10221.1/55744/1/Aprendizaje%20basado%20en%20proyectos.pdf

Paideia M. (2020). ¿Qué es el aprendizaje Orientado a Proyectos?. Centro Pedagógico Paideia. Consultado en línea el 18 de septiembre de 2022, desde: https://centropedagogicopaideiaavila.wordpress.com/2020/01/30/que-es-el-aprendizaje-orientado-a-proyectos/

Pimentel Mendoza A. (2022). El Aprendizaje Basado en Proyectos como oportunidad para transformar la escuela. Consultado en línea el 18 de septiembre de 2022, desde: https://www.gob.mx/aprendemx/es/articulos/el-aprendizaje-basado-en-proyectos-como-oportunidad-para-transformar-la-escuela?idiom=es

Portal Innovación Educativa (2017). Aprendizaje Basado en proyectos. Consultado en línea el 18 de septiembre de 2022, desde: http://www.porlainnovacioneducativa.es/aprendizaje-basado-en-proyectos/

Published
2023-01-05
How to Cite
Sánchez Martínez, D. V., & Ruvalcaba Ledezma, J. C. (2023). Project-based learning (ABPro). TEPEXI Boletín Científico De La Escuela Superior Tepeji Del Río, 10(19), 45-46. https://doi.org/10.29057/estr.v10i19.9757
Section
Abstracts, maps or knowledge application diagrams

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>