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    • Introducción a las bases de datos 

      Sánchez Aquino, Dolores Judith (2016-01-01)
      Currently the database approach is widely used as the only way to handle large volumes of data solution, the complexity of data extraction and data concurrency (simultaneous access). The databases have been extended by ...
    • Introducción a los Fundamentos de la Mercadotecnia 

      Alvarado Resendiz, José Luis (2014-01)
      The paper presents an approach to marketing and its application in Mexico and the Latin American environment, ie a study that reflected reality. It comes in a didactic, subject and literature, allowing the speaker's degree ...
    • Introducción a los métodos de programación lineal 

      Guerra Rangel, Luis Alvaro (2023-11-29)
      En términos generales, se puede decir que cualquier fenómeno en que interviene un número determinado de variables no negativas (es decir, variables cuyo valor es positivo o cero), que se pueden ligar entre sí mediante ...
    • Introducción al E-Business 

      Pérez Escalante, Gloria Marlene (2017-01-01)
      E-business is a new way of carrying out an entire business process, through the Information and Communication Technologies in a way that improves business processes optimizing internal and external management.
    • Investigación 

      García Velázquez, Ma. del Rosario; Hernández Gracia, Tirso Javier (2017-08-31)
      La investigación, se aborda desde la delimitación clara y especifica de lo que se pretende identificar, se basa en fuentes apropiadas y tendiente a la estructuración de un todo unificado. Toma como sustento elementos ...
    • Investigación Científica 

      García Velázquez, Ma. del Rosario; Hernández Gracia, Tirso Javier; Duana Avila, Danae (2021-12-08)
      La investigación científica debe tener sus bases en evidencias solidadas, que se hayan generado a partir de un proceso metodológico con rigor científico, a partir del análisis y síntesis de los hechos.
    • Investigación de Mercados 

      Castillo Rojo, Angelica; Olvera Bautista, Erick Arturo (2022-09-15)
      La investigación de mercados es una herramienta que permite conocer cuales son las necesidades de demanda de los consumidores, las tendencias que los están impactando, así como también saber cómo actuar ante una situación ...
    • Involucramiento de personal 

      Quintana Morales, Jose Antonio (2018-08-01)
      El principal desafió de los administradores de recursos humanos es lograr el mejoramiento de las organizaciones de que formamos parte, haciéndolas mas eficientes y eficaces. Las organizaciones mejoran mediante el uso ...
    • ISO 14001 

      García García, Marco Antonio I. (2018-06-30)
      Increasingly, the demands of consumers in the current economic scenario are very relevant, especially the role played by quality and where successful companies are fully identified that this is a good competitive advantage ...
    • Justificación de la investigación 

      Hernández Gracia, Tirso Javier; Duana Avila, Danae; García Velázquez, Ma. del Rosario (2022-10-20)
      Sustentar la realización de un estudio con argumentos convincentes, para lo cual se requiere apoyarse en elementos teóricos, empíricos e históricos pertinentes y en las necesidades institucionales y sociales. En ...
    • Ley Federal del Trabajo artículos 97 y 110 

      Villegas González, Eleazar; Vargas Vega, Teresa de Jesús; Prado de la Vega, Oralia Vanesa (2022-09-15)
      Se debe de tener un especial cuidado al momento de realizar algún descuento en el sueldo de los trabajadores, ya que en la Ley Federal del Trabajo se establecen los importes máximos a descontarle a un trabajador de ...
    • Liderazgo 

      Jaen Hernández, Víctor Manuel (2016-07-01)
      Manage means to lead: Philip B. Crosby reminds us - "There comes a time that someone should do the job." If we are going to do it, if we are going to ensure that tasks are performed and responsibilities are met, we must ...
    • Liderazgo 

      Vargas Pérez, Rogelio (2016-07-01)
      It is the ability to influence in others to achieve common goals.
    • Liderazgo 

      Flores Jiménez, Ivette; Flores Jiménez, Ruth; Tapia Castillo, Iliana; Salazar Márquez, Gloria Monserrat (2011-07)
      Leadership is a critical part of the administrative general process. It is located in the center and bottom of the administrative part which has to do with implementation through people. Without leadership the organizational ...
    • Liderazgo, funciones y naturaleza 

      Reyes Vázquez, Sonia Guadalupe (2016-07-01)
      Guide the direction of the craft when we know having the control about the decisions in front of the people with different caracteristics, actitudes, aptitudes excersising and the power with the respect and the values.
    • Macroeconomía 

      Ayala Hernández, Silvia (2011-07)
      To provide the student the elements to understand how the economy functions , its structure and the relationship between its main variables such as investment, savings prices, among others.
    • Macroeconomía 

      Flores Candelaria, Fabia Luz (2012-01)
      Introduce students to the formal study of the behavior of aggregate economic variables over time in a closed economy and open. Should handle the common core of macroeconomics, i.e., those principles and tools that match ...
    • Making Comparisons 

      Corte Blanquel, Miriam (2017-08-31)
      The students will learn how to compare things, places and people. They will get familiar with the vocabulary to make comparisons.
    • Marcas 

      Rodríguez Vite, Higor (2018-10-01)
      La creciente importancia de las marcas en las actividades comerciales responde a la creciente competencia entre las empresas que realizan actividades comerciales en más de un país. Las marcas se han utilizado para ...
    • Marco Teórico Conceptual 

      Ortiz González, Mónica (2011)
      The information collected for the theoretical framework will provide a thorough understanding of the theory that gives meaning to research. Taking into account the considerations necessary for the development of research ...