The appropriateness of health education

Keywords: Health Education, Illness, Levels of care, Interdisciplinary work., Interdisciplinary work

Abstract

The subject of the present dissertation is to emphasize the importance of promoting and using the Health Education Theory and strategies, as an advance that manages to overcome the models that are used within patient care, through traditional methods, which focus on diseases, their prevention and treatments if they are present, giving priority to research to care for diseases, thus only fighting against morbid processes, which have already manifested themselves, from the level prevention or care. The Health Education is a strategy established in Ottawa, Canada in 1986, at the First World Conference on Health Promotion, where it is defined as: the process that provides individuals and communities with the means necessary to exercise greater control over their own health and thus be able to improve it, with its motto "Health for all in the year 2000", which has remained a utopian ideal at this time, still implies a challenge for the new Century and the changes in the comprehensive health approach.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ardila, C. (2015). La Medicina Tradicional China en la prevención de la enfermedad, Universidad Man holistica uela Beltrán, Revista Ciencias de la Salud, 13(2), 281-295. https://www.redalyc.org/pdf/562/56238625014.pdf siglo.

Chiavenato, I. (2009). Comportamiento organizacional. (2 Ed.). Mc-Graw Hill.

Guízar, R. (2013). Desarrollo organizacional, principios y aplicaciones, cuarta edición. México: Mc Graw Hill Education.

Organización Mundial de la Salud (1986). Carta de Ottawa para la Promoción de la Salud. https://www.paho.org/hq/dmdocuments/2013/Carta-de-ottawa-para-la-apromocion-de-la-salud-1986-SP.pdf.

Organización Panamericana de la Salud / Organización Mundial de la Salud. (2005). La Renovación de la Atención Primaria de la Salud en las Documento de Posición de la Organización Panamericana de la Salud/Organización Mundial de la Salud (OPS/OMS). Organización Panamericana de la Salud. http://www.bvsde.paho.org/bvsacd/cd65/RenovacionSalud.pdf.

Organización Mundial de la Salud. (2006). Constitución de la Organización Mundial de la Salud. 45. http://www.who.int/governance/eb/who_constitution_sp.pdf.

Organización Mundial de la Salud. (2021). Obesidad y sobrepeso. Organización Mundial de la Salud. https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/obesity-and-overweight.

Riquelme, M. (2012). Metodología de educación para la salud. Rev Pediatr Aten Primaria, 14(22), 77 – 82. http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1139-76322012000200011&lng=es. https://dx.doi.org/10.4321/S1139-76322012000200011.

Reyes, G. & Ariel, E. (2008). Evolución Histórica de la Medicina Tradicional China. Comunidad y Salud, 6(2), 42-49 http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1690-32932008000200005&lng=es&tlng=es.

Vignolo, J., Vacarezza, M., Álvarez, C., & Sosa, A. (2011). Niveles de atención, de prevención y atención primaria de la salud. Archivos de Medicina Interna, 33(1), 7-11. http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1688-423X2011000100003&lng=es&tlng=es.

Published
2022-01-05