Mobile application with augmented reality for 3D viewing of children’s apparel

Keywords: Mobile application, Augmented Reality, Textile industry, Catalogues, Children’s apparel, 3D

Abstract

Within this work is presented the development of an AR mobile app for the viewing of apparel in the textile industry that has as its specific objective to promote the sale of children’s apparel. Currently, the majority of companies within the textile industry advertise their products through digital or physical catalogues. However, the garments often vary in the shapes, sizes or colors in which they are available. Furthermore, in the aforementioned catalogues, the display of the garments is limited to a 2D perspective, which could be a limitation for the consumer at the decision-making moment. Through this project, the intention is to involve the end-user in an enveloping experience that allows them to view from a three dimensional approach aspects such as angles, fabric, color, texture and shape and therefore promote the sale of the garment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Calderón, F (2015). Realidad aumentada aplicada a la enseñanza de la geometría descriptiva. Revista AUS, núm. 18, pp 18-22, Valdivia. Chile. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=281744668004.

Ceballos, M. (2014). Diseño, desarrollo e implementación de un sistema para la gestión y control de la producción, manejo de personal de la empresa textil Katty confecciones. Articulo científico, pp 1-11, Ibarra. Ecuador. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://repositorio.utn.edu.ec/bitstream/123456789/4662/2/04%20ISC%20329%20Art%C3%ADculo%20Periodistico.pdf.

Fabregat, R (2012). Combinando la realidad aumentada con las plataformas de e-learning adaptativas. Enlace, Vol. 9, núm. 2, pp 69-78, Maracaibo. Venezuela. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=82323417005.

Hernández, M., Mora, M y Reyes, G (2019). La realidad aumentada en los procesos de manufactura. Congreso internacional de contaduría, administración e informática, México. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: https://investigacion.fca.unam.mx/docs/memorias/2019/2.05.pdf.

López, J., López, G. & Justo, A. (2021). Realidad aumentada como alternativa didáctica en escuelas públicas en zonas rurales y semiurbanas de San Quintín y Mexicali, México. Tecnológicas, Vol. 24, núm. 52, Baja California. México. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=344268257002.

Maquillón, J., Mirete, A. & Avilés, M. (2017). La realidad aumentada RA. Recursos y propuestas para la innovación educativa. Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 20, núm. 2, pp 183- 203, Zaragoza. España. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=217050478013.

Marín-Díaz, V., Sampedro-Requena, B. E., Vega-Gea, E. M. & Ruiz-Palmero, J. (2022). Conocimientos tecnopedagógicos del profesorado de secundaria sobre la realidad mixta. Revista Tecnología, Ciencia y Educación, (23), 23–48. https://doi.org/10.51302/tce.2022.1984

Morales, M., Romero, J. & Andrade, N (2002). Competitividad en la industria de la confección en el municipio de Maracaibo – estado Zulia. Revista de Ciencias Sociales, Vol. VIII, núm. 3, pp 464- 485, Maracaibo. Venezuela. [ Fecha de consulta 15 de marzo de 2023] Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=28080307 .

Muñiz, E. &Torres, N. (2007). El sistema de calidad del ICID, la documentación de software y RUP. Revista Cubana de Ciencias Informáticas, Vol. 1, núm. 3, pp 38- 47, Ciudad de la Habana. Cuba. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=378343633004.

Pachón, S., Ossa, A. & López, E. (2021). Trabajo final especialización en Gerencia de diseño. Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: https://expeditiorepositorio.utadeo.edu.co/handle/20.500.12010/20758.

Prendes, C. (2015). Realidad aumentada y educación: el análisis de experiencias prácticas. Pixel Bit Revista de medios y educación, núm. 46, pp 187- 203, Sevilla. España. [Fecha de consulta 15 de marzo de 2023]. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=36832959008.

Sánchez Sordo, J. M. & Teodoro-Vite, S. (2022). Desarrollo de un entorno de realidad aumentada para la enseñanza del condicionamiento operante en Psicología. Revista Tecnología, Ciencia Y Educación, (23), 115–136. https://doi.org/10.51302/tce.2022.862

Soto Reyes, L. A., Rodríguez Cruz, A., Ochoa Cruz, R., Mendiola-Precoma, J., Rodríguez Guevara, J. E., & Cajiga Yañez, Z. Y. (2022). Diagnóstico del uso e implementación de la realidad aumentada en la Escuela de Bachilleres de la Universidad Autónoma de Querétaro. Revista Tecnología, Ciencia Y Educación, (23), 69–94. https://doi.org/10.51302/tce.2022.2812

Zaragoza Pérez, R. & Cuevas Escudero, A. L. (2020). Realidad aumentada en la enseñanza. Revista Digital Universitaria (rdu), 21(6). doi: http://doi.org/10.22201/cuaieed.16076079e.2020.21.6.9

Zúñiga Ortega, J..A., Amador Reyes, J..J., Mejía Bañuelos, C., Morales Ramírez, A. & Mota Her¬nández, C..I. (2014). Desarrollo de un entorno virtual tridimensional como herramienta de apo¬yo a la difusión turística de la zona arqueológica de Teotihuacán. Acta Universitaria,.24(4), 34-42. doi: 10.15174.au.2014.534

Published
2024-04-12
How to Cite
Miranda-García, B., Martínez-García, L., & Ojeda-Misses, M. A. (2024). Mobile application with augmented reality for 3D viewing of children’s apparel. Pädi Boletín Científico De Ciencias Básicas E Ingenierías Del ICBI, 12(Especial), 61-67. https://doi.org/10.29057/icbi.v12iEspecial.12164