Amonipoly and the Amino Acid Treasure

Authors

  • Xóchitl F. Hernández Flores Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Alfredo Gracia Zaragoza Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Bryan García Álvarez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Víctor Lael Escalona Gómez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Linda Liliana Martínez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Ciro Barush Muñoz Llandes Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Carolina Vargas Cerón Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Tania Ivonne Medina Alarcón
  • Luis Ángel Gamero Muñoz Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Kenia Yareth Barrera Tellez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Carolina Cerón Zamora Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Mabelín Sarahí Calzadilla Santillán Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Belem Montserrat Becerra Méndez Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo
  • Paola Alejandra Martínez Monter Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo

DOI:

https://doi.org/10.29057/icbi.v2i4.546

Keywords:

amino acid classification, amino acid nomenclature, amino acid structure

Abstract

In this report, we describe two educational games to learn and review the structure, nomenclature and classification of the amino acids. We recommend using Aminopoly and The Amino Acid Treasure games as learning and evaluation activities in the Biochemistry I course.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fornaguera, T., Gómez, S. (2011). Bioquímica: La Ciencia de la Vida. San José, Costa Rica: EUNED.

Koolman, J. R. (2004). Bioquímica. Texto y Atlas. Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Published

2015-01-05

How to Cite

Hernández Flores, X. F., Gracia Zaragoza, A., García Álvarez, B., Escalona Gómez, V. L., Martínez, L. L., Muñoz Llandes, C. B., … Martínez Monter, P. A. (2015). Amonipoly and the Amino Acid Treasure. Pädi Boletín Científico De Ciencias Básicas E Ingenierías Del ICBI, 2(4). https://doi.org/10.29057/icbi.v2i4.546

Issue

Section

Research or internship reports