Teaching and application of Higher-Level Research Statistics for distance learning students with the use of TIC

Keywords: statistics, research, university, virtual learning

Abstract

This document expresses the need to implement strategies that promote improvement in the teaching of Statistics for the virtual modality, as it is a discipline that uses quantitative methods in university courses whose line of focus is the social sciences. The design of learning environments and strategies based on the constructivist model is proposed, using virtual media, so that knowledge is applied in real environments

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alaminos, A. (2005). Introducción a la Sociología Matemática. Universidad de Alicante.

Alonso, C., Gallego, D. J., & Honey, P. (2008). Los estilos de aprendizaje. Procedimientos de diagnóstico y mejora. Bilbao: Ediciones mensajero.

Augé, M. (2 de Diciembre de 2016). Revista El cultural. Obtenido de Revista El cultural: http://www.elcultural.com/revista/letras/Levi-Strauss-y-el-estructuralismo/24334

Batanero, C. (2001). Didáctica de la Estadística. Granada: Universidad de Granada.

Escalona, A. (2012). Actividades para la enseñanza y aprendizaje de competencias genéricas en el marco del espacio europeo de la Educación Superior. Zaragoza: Universidad de Zaragoza.

Gros, B. (2011). Evaluación y retos de la Educación Virtual. Madrid: UOC.

Medina, A. (2010). Competencias genéricas en la educación superior tecnológica mexicana: desde las percepciones de docentes y estudiantes. Redalyc, 10(3), 28.

Montes, I. C., & Lerner, J. (2011). Rendimiento académico de los estudiantes de pregrado de la Universidad EAFIT. Medellín: Universidad EAFIT.

Moya, J. (2011). Teoría y práctica en las competencias básicas. Graó.

Negrete, S., & Cortés, M. (2012). Impacto de capital cultural en el rendimiento escolar de Matemática. Un estudio al término de la enseñanza media. Universidad Central de Chile, 8.

Noreña, G. L. (2010). Apuntes sobre la pedagogía crítica: su emergia, desarrollo y rol en la posmdernidad (Vol. I). Florida Valle del Cauca: Atlanctic International University.

Pérez, C. (2013). La formación investigativa: Revisiones sobre puntos cardinales que deben caracterizar este proceso. Pachuca de Soto: Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo.

Rosario, V. (2011). Los saberes del profesor para tranformar su práctica docente por competencias. Bloomington: Red de Académicos de Iberoamérica.

Salazar, C., & Del Castillo, S. (2018). Fundamentos básicos de Estadística.

Sánchez, M. (2010). Técnicas docentes y sistemas de evaluación en Educación Superior. Obtenido de http://revistas.um.es/educatio/article/viewFile/120031/112991

Sanz, M. (2010). Competencias cognitivas en Educación Superior. Madrid: Narcea.

Silva, J. (2010). La educación virtual en México. UPIICSA, 26.

Val, E. d. (2010). Educación superior, ciencia y tecnología en México. Revista de la Universidad, UNAM. Obtenido de Educación Superior, ciencia y tecnología en México: http://www.revistadelauniversidad.unam.mx/8711/pdf/87delval.pdf

Val, E. d. (2010). Educación superior, ciencia y tecnología en México. Revista de la Universidad, UNAM, 11-23. Obtenido de Educación Superior, ciencia y tecnología en México: http://www.revistadelauniversidad.unam.mx/8711/pdf/87delval.pdf

Published
2023-12-05
How to Cite
Hernández Díaz, R. (2023). Teaching and application of Higher-Level Research Statistics for distance learning students with the use of TIC. Boletín Científico INVESTIGIUM De La Escuela Superior De Tizayuca, 9(Especial), 94-96. https://doi.org/10.29057/est.v9iEspecial.11784