Office software and the university student

Keywords: office software, digital skills

Abstract

At present, is necessary to ensure that students and graduates of the higher level have the necessary digital skills that allow them to function properly in the professional world and not be considered digital illiterates; among these competencies, the work with office software is essential. In this idea, Higher Education Institutions have a very important role to promote the digital skills, performing this work explicitly with subjects that are focused on the technical learning of office and / or implicit way, where from each subject The teacher promotes work with the required software.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Díaz-García, Isabel; Cebrián-Cifuentes, Sara & Fuster-Palacios, Isabel (2016). Las competencias en TIC de estudiantes universitarios del ámbito de la educación y su relación con las estrategias de aprendizaje. RELIEVE, 22 (1), art. 5. DOI: http://dx.doi.org/0.7203/relieve.22.1.8159

Ramírez M. Alberto, Ángel C. Miguel (Coordinadores) (2017) Saberes digitales de los docentes de educación básica. 1a Edición, SEP Veracruz México.

Rosado Álvarez, María y Espinoza Burgos, Álvaro: "Importancia de la informática en prácticas profesionales o pre-profesionales de estudiantes de pregrado" en Atlante. Cuadernos de Educación y Desarrollo, febrero 2015, en http://atlante.eumed.net/importancia-informatica/

Cosas de educación (2016) La importancia de la ofimática, Recuperado de https://www.cosasdeeducacion.es/la-importancia-de-la-ofimatica. 5 de diciembre de 2019.

Revista de transformación educativa (sf) Zuñiga L. José, Navarro Rubén, Noriega Jesús. Competencias digitales y educación superior. Recuperado de http://www.rete.mx/attachments/article/7/RETE%20-20Competencias%20digitales%20y%20educaci%C3%B3n%20superior.pdf 5 de diciembre de 2019

Published
2020-07-05
How to Cite
Rivera Landero, E. A. (2020). Office software and the university student. Ingenio Y Conciencia Boletín Científico De La Escuela Superior Ciudad Sahagún, 7(14), 62-64. https://doi.org/10.29057/escs.v7i14.5523