The attitude of high school students towards their teaching – learnig processin the ESTe

Keywords: Acttitude, affective, cognitive, behavioral

Abstract

The objective of this research was to describe the degree of attitude (cognitive, affective and behavioral) and some practices used towards the desire to build learning in high school students from the period January - June 2024 at the Tepeji del Rio High School ( ESTe), through non-experimental quantitative - descriptive research. As a result, a high percentage of students show a minimal attitude or desire when carrying out activities to achieve their learning, this is due to a marked indecision, perhaps even indifference on important topics for the construction of their knowledge, which directly affects their development at school.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Tosi, J., Trógolo, M., & D. Ledesma, R. (2019). Actitudes y conductas de riesgo en la conducción. Pepsic. Obtenido de http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1870-350X2019000100005

Correa Mejía, D. M., Abarca Guangaje, A. N., Baños Peña, C. A., & Analuisa Aorca, S. G. (2019). Actitud y aptitud en el proceso del aprendizaje. Revista Atlante: Cuadernos de Educación y Desarrollo. Obtenido de https://www.eumed.net/rev/atlante/2019/06/actitud-aptitud-aprendizaje.html

Gómez Álvarez, D., Hernández Moreno, M. V., Izquierdo Vicuña, C., & Caldera López, N. (2022). Atención educativa a estudiantes con aptitudes sobresalientes: preescolar, primaria y . Obtenido de https://www.educacionbc.edu.mx/wordpress/wp-content/uploads/2022/08/guiadeatencioneducativa.pdf

Gutierrez Marfileño, V. E. (marzo de 2018). Actitudes del estudiante ante el estudio. Obtenido de https://www.researchgate.net/publication/329179604_Actitudes_de_los_estudiantes_hacia_el_estudio

Hirsch About, A. (mayo de 2005). Revista Scielo. Obtenido de https://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412005000100006

López Valencia, D. L. (2021). Tendencias y desafíos de los ssitemas educativos para el siglo XXI. Dialogus. doi:10.37594/DIALOGUS.V1I7.301

Moreno Arellano, C. I., Pérez Mora, R., & García Sánchez, R. J. (2020). Emociones y aprendizaje. Universiddad de Guadalajara. Obtenido de https://www.researchgate.net/profile/Ricardo-Perez-Mora/publication/346574632_Emociones_y_aprendizaje/links/60046e1d92851c13fe1bc943/Emociones-y-aprendizaje.pdf

Ortiz Morales , I. (2023). Actitudes y creencias de los profesores de bachillerato hacia el uso de la historia de las matemáticas. (B. U. Puebla, Ed.) Obtenido de https://repositorioinstitucional.buap.mx/items/fb900797-10f2-4e4e-8722-06cf03f904ca

Romero Martinez, S. J., & al., e. (2020). Desarrollo y estructura factorial de un instrumento de actitud hacia el uso de la tecnología. Tecnología, Ciencia y Educación. Obtenido de https://www.tecnologia-ciencia-educacion.com/index.php/TCE/article/view/443

Villalpando Ortega, J. L. (2021). El rol de la escuela en la formación de valores y actitudes cívicas en estudiantes de nivel medio superior. Perpectivas. doi: http://dx.doi.org/10.15359/rp.22.1

Published
2024-07-05
How to Cite
Vazquez, E., & Gámez-Ortiz, M. del P. (2024). The attitude of high school students towards their teaching – learnig processin the ESTe . TEPEXI Boletín Científico De La Escuela Superior Tepeji Del Río, 11(22), 19-26. https://doi.org/10.29057/estr.v11i22.12547