The attitude of high school students towards their teaching – learnig processin the ESTe
Abstract
The objective of this research was to describe the degree of attitude (cognitive, affective and behavioral) and some practices used towards the desire to build learning in high school students from the period January - June 2024 at the Tepeji del Rio High School ( ESTe), through non-experimental quantitative - descriptive research. As a result, a high percentage of students show a minimal attitude or desire when carrying out activities to achieve their learning, this is due to a marked indecision, perhaps even indifference on important topics for the construction of their knowledge, which directly affects their development at school.
Downloads
References
Tosi, J., Trógolo, M., & D. Ledesma, R. (2019). Actitudes y conductas de riesgo en la conducción. Pepsic. Obtenido de http://pepsic.bvsalud.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1870-350X2019000100005
Correa Mejía, D. M., Abarca Guangaje, A. N., Baños Peña, C. A., & Analuisa Aorca, S. G. (2019). Actitud y aptitud en el proceso del aprendizaje. Revista Atlante: Cuadernos de Educación y Desarrollo. Obtenido de https://www.eumed.net/rev/atlante/2019/06/actitud-aptitud-aprendizaje.html
Gómez Álvarez, D., Hernández Moreno, M. V., Izquierdo Vicuña, C., & Caldera López, N. (2022). Atención educativa a estudiantes con aptitudes sobresalientes: preescolar, primaria y . Obtenido de https://www.educacionbc.edu.mx/wordpress/wp-content/uploads/2022/08/guiadeatencioneducativa.pdf
Gutierrez Marfileño, V. E. (marzo de 2018). Actitudes del estudiante ante el estudio. Obtenido de https://www.researchgate.net/publication/329179604_Actitudes_de_los_estudiantes_hacia_el_estudio
Hirsch About, A. (mayo de 2005). Revista Scielo. Obtenido de https://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412005000100006
López Valencia, D. L. (2021). Tendencias y desafíos de los ssitemas educativos para el siglo XXI. Dialogus. doi:10.37594/DIALOGUS.V1I7.301
Moreno Arellano, C. I., Pérez Mora, R., & García Sánchez, R. J. (2020). Emociones y aprendizaje. Universiddad de Guadalajara. Obtenido de https://www.researchgate.net/profile/Ricardo-Perez-Mora/publication/346574632_Emociones_y_aprendizaje/links/60046e1d92851c13fe1bc943/Emociones-y-aprendizaje.pdf
Ortiz Morales , I. (2023). Actitudes y creencias de los profesores de bachillerato hacia el uso de la historia de las matemáticas. (B. U. Puebla, Ed.) Obtenido de https://repositorioinstitucional.buap.mx/items/fb900797-10f2-4e4e-8722-06cf03f904ca
Romero Martinez, S. J., & al., e. (2020). Desarrollo y estructura factorial de un instrumento de actitud hacia el uso de la tecnología. Tecnología, Ciencia y Educación. Obtenido de https://www.tecnologia-ciencia-educacion.com/index.php/TCE/article/view/443
Villalpando Ortega, J. L. (2021). El rol de la escuela en la formación de valores y actitudes cívicas en estudiantes de nivel medio superior. Perpectivas. doi: http://dx.doi.org/10.15359/rp.22.1
Copyright (c) 2024 Eduardo Vázquez-Domínguez, Maria del Pilar Gámez-Ortiz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.