How to sell the brain? Neuromarketing
Abstract
The technological advances that exist in this time have caused a great variety of changes within marketing. With this, a great interest in neurology methods, thus making neuromarketing know as a method that investigates and studies the brain processes base don consumer behavior, purchase decisión and all interaction with marketing, therefore in this work, a global visión of said application of neuromarketing is presented.
Downloads
References
Braidot, N. (s.f.). Neuromarketing. Barcelona: Planeta.
Gómez, E. (16 de diciembre de 2016). ¿Qué es el neuromarketing? Obtenido de MuyInteresante.es.: https://www.muyinteresante.es/tecnologia/articulo/que-es-el-neuromarketing-921450098441
Howard, J. Y. (1969). The theory of buyer behaviour. N.Y. McGraw-Hill Book.
Llano, J. C. (26 de Febrero de 2019). Qué es el Neuromarketing: ejemplos, importancia, objetivos y técnicas + videos. Marketing Digital, Social Media y Transformación Digital. Obtenido de https://www.juancmejia.com/marketing-digital/ejemplos-e-importancia-del-neuromarketing-entre-el-80-y-el-95-de-la-decision-de-compra-se-toma-en-el-inconsciente/#3_Objetivos_del Neuromarketing
Naranjo, P. (2015). Introducción al Neuromarketing . En D. R. from. Paraguay.
Salas Canales, H. J. (Agosto de 2018). Neuromarketing: Explorando la mente del consumidor. Scielo. Obtenido de http://scielo.iics.una.py/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2409-87522018000200036
Técnicas de neuromarketing. (2 de abril de 2016). Obtenido de EcoDiario.es: https://www.eleconomista.es/economia/noticias/7462496/04/16/Tecnicas-de-neuromarketing-asi-se-miden-las-emociones-del-consumidor.html
Zurawicki, L. (2010). Neuromarketing Exploring the Brain of the Consumer Ebook (1st ed.). New York: Springer Link. Retrieved from.