Now showing items 329-348 of 388

    • Prospectiva 

      Rodríguez Sánchez, Alejandro (2016-01-01)
      Foresight is a tool to identify trends scenario; the analysis of society involves identifying the conditions they will face in the future. All future is possible analysts are interested in establishing the conditions to ...
    • Proyectos de inversión 

      Reyes Cruz, Juan Luis (2011-07)
      Through the following slide show is looking to introduce in the field of investment projects to be able to distinguish between different types available, identifying the stages that contains a project, and the elements ...
    • Proyectos de Inversión 

      Unknown author (2011)
      It is a proposal for action, marketers, technical and economic need to solve using available resources, which can be human, material, technological, and economic information. This consists of a series of studies to see if ...
    • La psicología en la Empresa Turística 

      Vega Lugo, Noemí; Hurtado Vega, Brenda; Velasco Álvarez, Liza Viviana (2021-06-02)
      Uno de los temas mas difíciles de abordar es la Psicología Organizacional, por ser esta una parte medular para el cumplimiento de los objetivos personales que el departamento de Capital Humano debe cumplir, es necesario ...
    • Publicidad 

      García Hideroa, Viridiana (2022-10-20)
      La publicidad es una herramienta que pertenece al mix de promoción y consiste en la creación de mensajes de comunicación que ayuden a persuadir al consumidor en las decisiones de compra, a través de la utilización de ...
    • Punto de equilibrio 

      Jiménez Alvarado, Martha; Hidalgo Gallardo, Ruth L.; Prado de la Vega, Oralia Vanessa (2016-01-31)
      In this presentation we describe the basic concepts of the term "breakeven", which is very useful for the students of any licenciature inside economic and administrative sciences.
    • ¿Qué es una tesis? 

      Pichardo Zaragoza, Eva Luz (2016-07-01)
      A thesis is a more complete document to obtain an academic degree. It covers many different requirements to be obtained and those requirements are asked for by many institutions. However, it is no longer done for various ...
    • ¿Qué son las organizaciones? 

      Hernández Calzada, Martín Aubert (2018-10-31)
      This presentation is part of the course Strategy of Management imparted to students of the fifth semester. An organization is a set of resources and capabilities.
    • Razones Financieras 

      Rivera López, María Isabel (2022-03-13)
      El éxito de una empresa depende del manejo adecuado de las técnicas gerenciales, una de ellas es el análisis de ratios financieros. Por medio de la relación de ciertos datos operativos es posible llegar a un control ...
    • Recursos Humanos 

      Hernández Gracia, Tirso Javier; García Velázquez, Ma. Del Rosario (2022-03-13)
      Las áreas funcionales son divisiones o actividades que realizan las empresas, las cuales son fundamentales para alcanzar los objetivos y metas que se propongan. El área de recursos humanos es importante ya que las ...
    • Regímenes Cambiarios 

      Martínez Ramos, Adriana Yolanda (2023-11-29)
      El regimen cambiario es la forma en que el Banco Central de todos los países maneja su moneda en relación a otras monedas y explica el comportamiento en el mercado de divisas.
    • Regresión Lineal y Correlación 

      Sifuentes Carrillo, Roxana (2017-08-31)
      Linear regression is a technique that includes a form of estimation and analysis of the sample data to know if and how 2 or more variables in a population are related to each other. It serves to make possible predictions ...
    • Relaciones Internacionales 

      Duana Davila, Danae; Dueñas Soto, José Luis; Pérez Herrera, Elida Rocio (2021-05-25)
      Las relaciones internacionales son un campo de estudio de carácter social, económico, jurídico y político basado en el conocimiento y el análisis de la convivencia entre los distintos países y sus acciones en un marco global ...
    • Relación Costo Unitario y Volumen de Producción 

      Cruz Gómez, Omar (2011)
      Reflect a true picture of the calculations based on unit costs and getting the output.
    • Rivalidad Competitiva 

      Hernández Calzada, Martín Aubert (2018-10-31)
      This presentation is part of the course Strategy of Management imparted to students of the fifth semester. An organization must know the competitive rivalry in the market to define strategies.
    • Segmentación 

      Valencia Sandoval, Karina (2017-08-31)
      La búsqueda de una ventaja competitiva entre las organizaciones ha hecho que éstas tengan que enfocarse en mercados específicos, involucrándose en aspectos claves del consumidor, características que al momento de decidir ...
    • Selección de Personal 

      Rodríguez Vite, Higor (2011-07)
    • Selección de Personal 

      Sarmiento Vargas, Ignacio (2011)
      PRESENTS A GUIDE FOR THE SELECTION PROCEDURE ON BUSINESS STAFF.
    • SEO 

      Castillo Rojo, Angelica (2022-09-15)
      Actualmente los mercados emergentes han provocado que las marcas, negocios o empresas emigren a mercados online que les permitan estar en el lugar donde se encuentran sus consumidores y clientes potenciales. La ...
    • Servicios empresariales y consultoría 

      Reyes Vázquez, Sonia Guadalupe (2011-07)
      In this course the student will acquire basic knowledge of consulting, differing forms of diagnosis and being able to plan and implement its image as a consultant. Also, have the ability to develop various forms of ...