Significant Learning of TICs & COVID 19

Keywords: TICs, COVID-19, significant learning

Abstract

It is clear that the use of TICs in education is directly related to the attitudes of students towards computers and technology, access, training in their use and cultural perception. To progress in this field, it is necessary to have knowledge of the activity that takes place in the world in this field and of the various pedagogical and strategic approaches from Ausubel's Meaningful Learning Theory that have been developed in relation to the matter. If we want our society to be a society of knowledge and not only of information, it is necessary to work from a pedagogical approach in which the creation of virtual communities, the treatment of information, the creation of new communication and learning strategies are essential and carried out by well-trained professionals. In addition, it is necessary to disseminate to students in higher education the importance and contribute to the social relevance that currently dominates.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cabrero. Departamento de didáctica y organización escolar universidad Complutense-UNED .Las aportaciones de las nuevas tecnologías a las instituciones de formación continua: Reflexiones para comenzar el debate. 2016. Recuperado el 10 de septiembre de 2020. Disponible en http://tecnologiaedu.us.es/cuestionario/bibliovir/85.pdf

Fullam. El significado del cambio educativo: un cuarto de siglo de aprendizaje. Curriculum y formación del profesorado. 2015. Recuperado el dia 9 de septiembre de 2020 10-11

Gonzalez, Pereira ,Esnaola..Recomendaciones para la seguridad de nuestras clases virtuales sincrónicas. Universidad Nacional de la plata 2019 . Recuperado el 17 de sepriembre de 2020 . Disponible en https://perio.unlp.edu.ar/adistancia/wp-content/uploads/2020/04/Recomendaciones-para-la-seguridad-de-nuestras-clases-virtuales.docx.pdf 1-3

Tovar , Argote . Las TIC en la Escuela de Enfermería de la Universidad del Valle: Una experiencia transformadora. Revista Colombia Médica Scielo.. 2018. Recuperado 08 de septiembre de 2020. Disponible en http://www.scielo.org.co/pdf/cm/v42n2s1/v42n2s1a16.pdf

Unesco. UNESCO. Las TICs en la educación.2018. Recuperado el 07 de septiembre de 2020. Disponible en https://es.unesco.org/themes/tic-educacion

Published
2020-12-05
How to Cite
Mayorga Ponce, R. B., Martinez Alamilla, A., & Salazar Valdez, D. (2020). Significant Learning of TICs & COVID 19. Educación Y Salud Boletín Científico Instituto De Ciencias De La Salud Universidad Autónoma Del Estado De Hidalgo, 9(17), 41-44. https://doi.org/10.29057/icsa.v9i17.6546