Stories on a canvas
The lord of Singuilucan
Abstract
Miracle painting was very popular in New Spain during the 17th and 18th centuries and, as its name indicates, it was used to represent miracles attributed to both saints and religious images. In the case at hand, the painting in question represents the two miracles attributed to the Christ known as the Lord of Singuilucan: the renewal of the holy image and its growth.
Downloads
References
Camarillo Gómez, M. del C. (2017). TEATRALIDAD DEVOCIONAL EN EL BARROCO ESPAÑOL Y NOVOHISPANO. Murmullos Filosóficos, 2(2), 18–29. Recuperado a partir de https://www.revistas.unam.mx/index.php/murmullos/article/view/59206
Freedberg, David (1992) El poder de las imágenes. Madrid. Ed. Cátedra.
Garandilla Infante, Joaquín (2019) Cristos milagrosos en el arte virreinal surandino. Pontificia Universidad Católica de Chile. Santiago de Chile.
Morera González, Jaime (2005), “El Milagro del Santo Cristo de Singuilucan” en: Vargas Lugo, Elisa (Coord.) Imágenes de los naturales en el arte de la Nueva España. Siglos XVI-XVIII. México. Fomento Cultural Banamex, UNAM.
Rubial García, Antonio (2013) (Coordinador). La Iglesia en el México Colonial. Estudios de Historia Novohispana. México. EyC /BUAP/ UNAM.Dilla T, Valladares A, Lizán L, Sacristán JA. Adherencia y persistencia terapéutica: causas, consecuencias y estrategias de mejora. Aten. Primaria 2009; 41(6): 342–48.