Now showing items 1-20 of 49

    • Análisis Situacional 

      Ramírez Ortega, Joel; Cerón Islas, Heidy; Cortes Miranda, Miguel Leonel (2017-08-31)
    • Análisis Situacional (Entorno del Cliente) 

      Ramírez Ortega, Joel; Cerón Islas, Heidy; Cortes Miranda, Miguel Leonel (2017-08-31)
    • Análisis Situacional (Entorno Interno) 

      Ramírez Ortega, Joel; Cerón Islas, Heidy; Cortes Miranda, Miguel Leonel (2017-08-31)
      Descripción del desempeño actual de la empresa en comparación con el de otras del mismo ramo.
    • Antecedentes del Marketing en México 

      Cerón Islas, Heidy; Cortes Miranda, Miguel Leonel; Ramírez Ortega, Joel (2017-08-31)
      Marketing in Mexico has its antecedents in the period where the towns begin to have the need to exchange products. Nowadays, shopping centers are a clear evolution of marketing efforts and activities carried out by ...
    • Autoconocimiento 

      Goytortúa Coyoli, Consuelo (2018-01-31)
      Actualmente la inteligencia emocional es más importante para el desarrollo de las personas que los conocimientos técnicos, esto debido a la apertura que vivimos en todos los ámbitos. Dado lo anterior es importante que ...
    • Autoestima 

      Goytortúa Coyoli, Consuelo; Vega Barrios, Alejandra (2018-10-31)
      En la vida de todos los seres humana existe un factor relevante llamado o denominado autoestima, que no es otra cosa más que el juicio de valor positivo o negativo que emite cada individuo sobre su realidad y la ...
    • Áreas funcionales de la Empresa 

      Jaén Hernández, Víctor Manuel; Corichi García, Nicolás; Cerón Islas, Heidy (2015-06-30)
      Regardless of size , to achieve their goals every company performs some basic functions : to develop product to sell , manage money to produce it and the profits obtained, and coordinate staff to perform their duties. ...
    • Comunicación 

      Ramírez Ortega, Joel; Cerón Islas, Heydi (2015-06-30)
      Being a natural process communication is most relevant if used by managers to achieve the desired objectives. Communication has elements that are essential to make it effective. when communication can observe the laws ...
    • Concepto y manipulación de precio. 

      Corichi García, Nicolás (2018-04-01)
      The price is the sacrifice that consumers must give to meet their needs and this is likely to be modified based on the company's price policies for this variable, if we forget various external factors such as the ...
    • Conceptos básicos de calidad 

      Acevedo Ramírez, Silvia Estela (2018-12-01)
      La calidad tiene un lugar de importancia dentro de las empresas para poder lograr rentabilidad, competitividad y productividad. Es por esta razón que conocer los conceptos básicos de la calidad ayudarán a tener un ...
    • Conceptos Generales Estadísticos 

      Ángeles Villeda, Antonio de Jesús (2017-08-31)
      Statistics is a branch of mathematics that mainly is responsible for performing studies and numerical analysis, considering various variables that are immersed in some organizational situation. It is important to know ...
    • Construcción de Modelos Matemáticos 

      Ángeles Villeda, Antonio de Jesús (2016-07-01)
      A mathematical quantitative model is the pillar on which rests operations research, to solve any problem of transportation, distribution, resource allocation, process mapping first need to build the model or table that ...
    • Contenedores 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; García González, Cleotilde (2017-08-31)
      The containers are used for the transport of heavy loads and of great volume, these are used in different transports like the maritime, fluvial, terrestrial and multimodal. The main function is the efficient transport ...
    • Cultura Organizacional 

      Fuentes, Víctor Hugo; Cerón Islas, Heidy; Villa Pedraza, Mario Iván (2015-06-30)
      We know that each person has, as psychologists say, a personality, ie, a set of relatively permanent and stable features. When we say someone is warm, innovative, quiet and conservative, we are referring to personality ...
    • Desarrollo de la Estrategia de Mercado 

      Ramírez Ortega, Joel; Cerón Islas, Heidy; Covarrubias, Abril (2015-06-30)
      Marketing strategy sets the direction of efforts to add value to the customer. It includes market segmentation, market research, work proposal to build competitive advantage. As an alternative strategy to meet the challenges ...
    • Determinación del Problema 

      Vega Barrios, Alejandra; Danae Duana Avila (2019-01-20)
      Un problema es una situación expresada como un enunciado, donde se indica un asunto o tema que no tiene solución hasta el momento. Es raro encontrar un problema bien definido de forma que pueda trabajarse sobre él y ...
    • Dirección de Marketing 

      Cerón Islas, Heidy; Cortes Miranda, Miguel Leonel; Ramírez Ortega, Joel (2017-08-31)
      The backbone of any organization is being the direction in which every administrator must make decisions , supervise , motivate and guide their subordinates through effective leadership.
    • Doctrinas Éticas Normativas: Deontología: Kantismo: Imperativos Hipotéticos 

      Jaen Hernández, Victor Manuel (2014-10-10)
      The ethical doctrines are different approaches that try to answer that distinguishes a good from a bad human act. For example, the deontology proposes far to the intentions with which runs a human action to determine their ...
    • La empresa y recursos que la conforman 

      Corichi García, Nicolás (2018-12-01)
      Una empresa es un ente económico-social, en donde se integran y coordinan el capital, el trabajo, la producción, los recursos humanos y materiales encaminados a el logro de objetivos y el fin común, satisfacer necesidades ...
    • El entorno de la Mercadotecnia 

      Valencia Sandoval, Karina; Duana Ávila, Dánae (2019-01-20)
      Toda empresa debe tomar decisiones que le permitan fortalecer su presencia en los mercados; el director puede incidir directamente en la mezcla de marketing (producto, precio, plaza, promoción) pero existen factores ...