Now showing items 1-20 of 94

    • Los ACR como herramientas para acceder a los mercados exteriores (BID). 

      Hernández Gómez, Juan Carlos; Tlamayanco Castro, Marcos; Torres Pérez, Mariana (2017-08-31)
      Los aranceles aduaneros constituyen el ámbito más regulado por los Acuerdos Comerciales Regionales (ACR). Po medio de éstos se deben eliminar los derechos de aduana y las regulaciones restrictivas al comercio, según el ...
    • Análisis de Correlación 

      Cadena Uribe, Ramiro (2015-06-30)
      In the market study is required to understand the relationships between the variables that determine the nature and the tendency of commercial activities. Mathematics offers a very practical tool to know the nature of these ...
    • Análisis de Correlación 

      Cadena Uribe, Ramiro (2015-06-30)
      In the market study is required to understand the relationships between the variables that determine the nature and the tendency of commercial activities. Mathematics offers a very practical tool to know the nature of these ...
    • Análisis de Correlación y Determinación 

      Cadena Uribe, Ramiro; Sánchez Torres, Yolanda; García Márquez, Marco Antonio (2017-08-31)
      In the market study is required to understand the relationships between the variables that determine the nature and the tendency of commercial activities. Mathematics offers a very practical tool to know the nature ...
    • Análisis del Potencial Exportador 

      Reyes Rivera, Ingrid (2017-08-31)
      Antes de que una empresa tome la decisión de buscar nuevos mercados internacionales, requiere evaluar y analizar sus oportunidades internas y externas, debe definir en primer lugar si cuenta con un producto exportable y ...
    • Antecedentes de INCOTERMS 2010 

      García González, Cleotilde (2016-07-01)
      Incoterms establish international rules that aim to facilitate the conduct of global trade so you can avoid uncertainties of different interpretations in different countries, these help in the identification of the obligations ...
    • Aplicación de las Integrales al Comercio Exterior 

      Lugo Pontaza, Martha Paola; Cadena Uribe, Ramiro (2016-07-01)
      Determining the equation of the behavior of the variables that affect the market, it is possible to predict its behavior in an period determined between two limits, using the mathematical definite integrals
    • Aprendizaje intercultural 

      Flores Pérez, Evelyn Mercedes (2014-10-16)
      This topic students will practice interactively the negotiation style international Japan México, helping them to become familiar with the international business environment, worldwide.
    • Autoconocimiento y Autoestima 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; Duana Ávila, Danae (2018-04-01)
      El descubrimiento de uno mismo consiste en saber destapar todo aquello que hace referencia a su persona y descubrirse así mismo. Una persona que se ha de querer a sí misma, también se ha de conocer mejor y aceptarse ...
    • BADECEL (Base de Datos Estadísticos de Comercio Exterior). 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; Samperio Monroy, Theira Irasema; Hernández Mendoza, Jorge Martín (2016-01-01)
      BADECEL is a bank of statistical data on foreign trade, generated and maintained by the Division of Statistics and Economic Projections of CEPAL. Its purpose is to support economic analysis and research that take place ...
    • Base de Datos DIA 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz (2014-10-14)
    • Las bases del Proteccionismo en la Economía 

      González Romo, Adrián; Cruz Cruz, Mario (2018-04-01)
      La política económica basada en el proteccionismo tiene su origen en el mercantilismo del siglo XVI al XVIII y resurge en una segunda etapa a mediados del siglo XX. Tiene como finalidad proteger el mercado interno a ...
    • Cadena de Suministro 

      García González, Cleotilde (2016-07-01)
      Today's business environment requires companies to have a high performance in their operations to meet the needs of its customers by providing products and services faster and with a greater added value, for that reason, ...
    • Clasificación de las sociedades mercantiles 

      Flores Pérez, Evelyn Mercedes (2015-06-30)
      -
    • Comercio Exterior de México, actualidad y desarrollo 

      Lugo Pontaza, Martha Paola (2016-07-01)
      A through history, the development of a country is its ability to produce to meet their needs and to obtain yields trade in consumer markets. Mexico is a country immensely rich in natural resources to satisfy their domestic ...
    • Comportamiento del consumidor hidalguenses ante la compra de productos importados 

      García González, Cleotilde (2009)
      La amplia apertura comercial, permite día a día la adquisición de productos de importación, teniendo la posibilidad de elegir de acuerdo a gustos y preferencias, posibilidades de compra y otros factores el artículo que ...
    • Comportamiento del consumidor hidalguenses ante la compra de productos importados 

      Muñoz Bautista, Eduardo (2009)
      La amplia apertura comercial, permite día a día la adquisición de productos de importación, teniendo la posibilidad de elegir de acuerdo a gustos y referencias, posibilidades de compra y otros factores el artículo que ...
    • Comportamiento del consumidor hidalguenses ante la compra de productos importados 

      Vite Gómez, Edgar Esaúl (2009)
      La amplia apertura comercial, permite día a día la adquisición de productos de importación, teniendo la posibilidad de elegir de acuerdo a gustos y preferencias, posibilidades de compra y otros factores el artículo que ...
    • Conceptos Básicos de Fundamentos de Metodología de la Investigación. 

      Hernández Mendoza, Sandra Luz; Samperio Monroy, Theira Irasema; Hernández Mendoza, Jorge Martín (2016-01-01)
      Because of the importance and need of man to investigate, discover and find out about your environment, "research methodology " constitutes a great source of knowledge; since when researching the subject reflects and ...