Nursing Interventions in Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and their Family
Abstract
According to the World Health Organization (WHO, 2023) autism spectrum disorders (ASD) is a group of diverse conditions. They are characterized by some degree of difficulty in social interaction and communication. Additional features present in are atypical patterns of activity and behaviour; for example, difficulty to move forward one activity to another, great attention in details and unusual reactions to sensations.
Downloads
References
Saigal S. Intervenciones de Enfermería en el manejo de niños con Trastorno del Espectro Autista [Internet]. Universidad de Alicante; 2021 [citado 29 de marzo de 2023]. Disponible en: https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/115465/1/Intervenciones_de_enfermeria_en_el_manejo_de_ninos_con_T_Raigal_Frances_Sara.pdf
Organización Mundial de la Salud. Autismo [Internet]. Organización Mundial de la Salud; 2023 [citado 29 de marzo de 2023]. Disponible en: https://www.who.int/es/news-room/fact-sheets/detail/autism-spectrum-disorders
Fernández A. Terapia asistida con animales en pacientes con trastorno del espectro autista; cuidados de enfermería. Conocimiento Enfermero [Internet]. 2019 [citado 29 de marzo de 2023]; 2(5): 37-50x. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8043545
Esparza A, Puigdellívol I. Prevención y diagnóstico temprano del autismo en trabajo conjunto: secretaría de salud y secretaría de educación, en Durando México. R. Psicol Educ [Internet]. 2016; 1839-1846. Disponible en: http://hdl.handle.net/10045/64110
Sánchez A. El papel de la enfermería en niños con Trastorno del Espectro Autista [Tesis de grado]. Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Enfermería 'Dr. Dacio Crespo'; 2016. Disponible en: https://uvadoc.uva.es/bitstream/handle/10324/25113/TFG-L1598.pdf?sequence=1
Vázquez-Villagrán LL, Moo-Rivas CD, Meléndez-Bautista E, Magriñá-Lizama JS, & Méndez-Domínguez NI. Revisión del trastorno del espectro autista: actualización del diagnóstico y tratamiento. Rev Mex Neuroci [Internet]. 2017 [citado 29 de marzo de 2023]; 18(5): 31-45. Disponible en: https://www.medigraphic.com/pdfs/revmexneu/rmn-2017/rmn175d.pdf
Landa C. Intervenciones de Enfermería en Niños con Trastorno de Espectro Autista (TEA) y su Familia [Tesis de grado]. Santander: Universidad de Cantabria; 2019. Disponible en: https://repositorio.unican.es/xmlui/bitstream/handle/10902/16517/LandaSecoCristina.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Cueto M. Papel de la enfermera de Atención Primaria en la detección precoz del niño con Trastorno del Espectro Autista y Síndrome de Asperger. RqR [Internet]. 2015; 3(4): 37-53. Disponible en: https://ria.asturias.es/RIA/bitstream/123456789/5423/1/Archivo.pdf
Copyright (c) 2023 Rocío Hernández-Benítez, Ma. Luisa Sánchez-Padilla, Salma González-Muñoz
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.