Professional Practices and Competences
Abstract
professional practices are a way of linking the university whith working life by applying the knowledge acquired during the professional career and thus contributing to its academic formation since they are the means through which students are provided to empower and apply different acquired knowledge.Every competition is a construction and therefore results in the combination of diverse resources such as knowledge,information networks,relationship and knowledge making,the integretion of concent ,achieving satisfactory professional performance,establishes the common thread between every day,academic and scientific knowledge.
Downloads
References
Perrenoud, P. (2002).”La noción de competencias”, en construir competencias desde la escuela. Santiago de Chile, pp.23-41.
Díaz Barriga, A. (2006).”El enfoque de competencias en la educación.”¿Una alternativa o un disfraz de cambio?, en perfiles educativos, vol.28, núm.111, México.
Bustamante. (2003).”Las competencias en la educación colombiana”, en El concepto de competencias III.Bogotá, Colombia, Socolpe-Alejandría.
Perrenoud,P. (2004)).Diez nuevas competencias
Revista de Educación, competencias genéricas en la formación universitaria núm.325 (2001).
Araya,M. I:”La Formación dual y su fundamentación curricular”, en Revista educación 32(1):45-61,San José ,2008,ISSN:037
Vanloubbeck Dfp. las competencias en la educacion un balance. 2007.
Agut, S. y R. Grau (2001), "Una aproximación psicosocial al estudio de las competencias", en Proyecto Social, núm. 9.
Canguilhem, G. (1978), Lo normal y lo patológico, México, Siglo XXI.
Foucault, M. (1977), Vigilar y castigar, México, Siglo XXI.
Angelina Alvarez Chavez TFC. Programa educativo de la licenciatura en enfermeria. 2014 septiembre.