Design and implementation of the leveling programme to obtain a degree in music at the UAEH

Keywords: bachelor's degree in music, professionalization, curriculum design, musical career

Abstract

This paper covers the background for the creation and elaboration of the curricular design of the Academic Leveling Program to obtain the Bachelor of Music of the Autonomous University of Hidalgo State. The characteristics of the design, implementation and the learning mode are also mentioned. The general structure of the project is briefly described, highlighting fundamental points of its structure such as the curriculum map, program duration and the learning management system employed. The first results are presented in the final section, which includes the description of the profiles of the students involved in the first two generations, as well as their places of origin. Finally, the conclusions point to the reflection of the importance of these projects in the artistic areas and other disciplines.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chisvert, T. M.J. (2013) Reconocimiento de saberes no escolares: acreditación desde el Sistema Nacional de las Cualificaciones y de la Formación Profesional. In book: Chisvert-Tarazona, Ros-Garrido; Horcas-López. A propósito de la inclusión educativa. Una mirada ampliada de lo escolar. (pp.224-249). Edition: Octaedro. Recuperado en:

https://www.researchgate.net/publication/301365135_Reconocimiento_de_saberes_no_escolares_acreditacion_desde_el_Sistema_Nacional_de_las_Cualificaciones_y_de_la_Formacion_Profesional

De Lima Ramos, E. E.; Mattos, C.C.M. (2018). Reconocimiento de saberes: un estudio sobre el estado del arte. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação RIAEE, v. 13, n. 4, p. 1711-1725. Recuperado en: https://www.proquest.com/openview/f53392f6e4a743f51776de016621fcfc/1?pq-origsite=gscholar&cbl=4775926

Medina, O. y Sanz, F. (2009). El reconocimiento y la acreditación de la experiencia. Teoría

de la Educación. Revista Interuniversitaria, 22, 165-193. Recuperado en: https://www.researchgate.net/publication/277049816_El_reconocimiento_y_la_acreditacion_de_la_experiencia

Quintanal, J.; Melendro, M. y Goig, R.M. (2015). El reconocimiento de la experiencia laboral en el contexto universitario: convocatoria piloto de la Facultad de Educación de la UNED, una experiencia pionera. Pulso. Revista de educación, 38, 13-34. Recuperado en: https://www.researchgate.net/publication/311085967_El_reconocimiento_de_la_experiencia_laboral_en_el_contexto_universitario_convocatoria_piloto_de_la_facultad_de_educacion_de_la_UNED_una_experiencia_pionera_Recognition_of_experience_in_the_university_

Ruiz, B. C. (2006). La certificación profesional: algunas reflexiones y cuestiones a debate. Educar v38, 2006 133-150. https://revistes.uab.cat/reducar/article/view/172/152

Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. (2018). Anuario estadístico. UAEH.

México.

Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. (2015). Informe 2015 instituto de Artes.

UAEH. México.

Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. (2017). Programa de Nivelación para

obtener la Licenciatura en Música. UAEH. México.

Published
2022-01-05
How to Cite
Cortés Cervantes, R., Trejo Le´ónR., & Hernández Monterrubio, M. (2022). Design and implementation of the leveling programme to obtain a degree in music at the UAEH. MAGOTZI Boletín Científico De Artes Del IA, 10(19), 44-47. https://doi.org/10.29057/ia.v10i19.7939

Most read articles by the same author(s)