Trajectory tracking with collision avoidance for a robot autominy 4.0

Keywords: Mobile Robotics, AutoMiny 4.0, Trajectory Tracking, Collision Avoidance, Repulsive Vector Field

Abstract

This paper presents the design, simulation and implementation of a control for trajectory tracking, considering collision avoidance, for a mobile robot AutoMiny version 4.0. Tracking control is bounded by a hyperbolic tangent function and a repulsive vector field is used for collision avoidance. The theoretical results obtained are validated through numerical simulation and experimentally. The implementation was carried out using ROS and an OptiTrack camera system.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alomari, K., Mendoza, R., Sundermann, S., Goehring, D., y Rojas, R. (2020). Fuzzy logic-based adaptive cruise control for autonomous model car. In Proceedings of the International Conference on Robotics, Computer Vision and Intelligent Systems (ROBOVIS 2020), pp. 121–130.

Andreesen, J. (2020). Development of an image based trac light detection for model cars. Tesis doctoral, Freie Universität Berlin. AutoMiny (2022). Quick-Start Guide https://autominy.github.io/AutoMiny/docs/quickstart-guide/. Borges-Monsreal, G. (2021). Autonomous navigation of an autominy based on the “sliding window technique.and 2d detection. En International Multidisciplinary Congress of Engineering, pp. 1–6. ECORFAN.

Cárdenas-Millán, I. (2021). Programación de robot móvil con prevención de colisiones coppeliasim. Departamento de ingeniería mecánica.

García-Delgado, L. A., Gómez-Fuentes, D. B.-M. R., Noriega, B., García-Júarez, A., Leal-Cruz, A., Vera-Marquina, A., y Rojas-Hernández, A.(2014). Función potencial repulsiva con ganancias de controlador variables.

Memorias del XVI Congreso Latinoamericano de Control Automático, CLCA 2014, pp. 1289–1294.

Kornuta, C., Cichanowski, M., y Marinelli, M. (2015). Inteligencia artificial aplicada a la navegación autónoma de robots móviles. En XVII Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación (Salta, 2015).

Naranjo, J. M. y Angulo, R. V. (2016). Análisis de los sistemas de protección activa y pasiva del automovil. Tesis doctoral, Facultad de Mecánica Automotriz. UIDE. Quito.

Noroña, M. y Gómez, M. (2019). Desarrollo e innovación de los sistemas mecatrónicos en un automóvil: una revisión. Enfoque UTE, 10(1):117–127.

Pérez-Darquea, D. G. (2018). Evolución de los dispositivos electrónicos en un automovil. INNOVA Research Journal, 3(2):1–7.

ROS (2022). Why ROS, Sitio web: https://www.ros.org/blog/why-ros/.

Santiaguillo-Salinas, J. (2017). Coordinación de movimiento con no colisión para sistemas multi-agente. Tesis doctoral, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional. Santiaguillo-Salinas, J. y Aranda-Bricaire, E. (2017). Time-varying formation tracking with collision avoidance for multi-agent systems. IFACPapersOnLine, 50:309–314.

Santiaguillo-Salinas, J., García-Lozano, H., y Cruz-Herrera, G. (2021). Modelado y control para el seguimiento de trayectorias de un robot móvil autominy 4.0. Memorias del XXIII Congreso Mexicano de Robótica 2021, pp. 77-82.

Villagrán-Escobar, J. M. (2022). Evasión de colisión para conducción autónoma en un ambiente urbano usando aprendizaje reforzado profundo y aprendizaje por representación. Tesis de Maestría. Universidad de Chile.

Published
2022-11-11
How to Cite
Santiaguillo-Salinas, J., García-Lozano, H. N., González-Zárate, R. F., & Hernández-Montalvo, D. G. (2022). Trajectory tracking with collision avoidance for a robot autominy 4.0. Pädi Boletín Científico De Ciencias Básicas E Ingenierías Del ICBI, 10(Especial5), 8-14. https://doi.org/10.29057/icbi.v10iEspecial5.10125