The current role of the teacher that faces the massive use of the ICT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29057/lc.v1i2.5430

Keywords:

Technology, information, communication, ITC’s

Abstract

This article depicts the current situation of the teacher in the light of the massive use of ICT. The article also emphasizes the advantages that are there for teachers who implement ICT in their day to day job responsibilities but it also mentions the problems that emerge due to the use and abuse of all the gadgets that are available nowadays.  In this regard, it is necessary to point out the role of those teachers who lack of technological training and who are expected to enhance teaching innovation, to be up to date and to include ICT in the classroom and in the curriculum educational system.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
1
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
No
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
93%
33%
Days to publication 
149
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo

References

Cañete, M. (2015). El rol del docente frente a las TIC, Reflexión pedagógica. Buenos Aires : Escritos en la Facultad.

Comenius, J. A. (1998). Didáctica Magna. México. Editorial Porrúa.

De Benito, B. (2000). "Redes y trabajo colaborativo entre profesores". En : Cabero, J. (coord). Las nuevas tecnologías para la mejora educativa. Ed. Kronos. Actas del Congreso Edutec'99, consultado el 4 de diciembre de 2019 en desde http://gte.uib.es/publicacions/EDUTEC99.pdf

Juan Rubio, A.D., (2012) El uso de las Nuevas tecnologías en el aula de lenguas extranjeras, en Revista electrónica de estudios filológicos, Alicante : Tonos. Consultada el 4 de diciembre de 2019 en https://www.um.es/tonosdigital/

Palamidessi, M. (2008). La escuela en la sociedad de redes. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

Rubio Perea, M.E. (2009). Aplicación de las TIC en el área de Lengua. Revista Digital para profesionales de la enseñanza. Consultado el 4 de diciembre de 2019 en http://www2.fe.ccoo.es/andalucia/docu/p5sd5009.pdf

Salinas Ibañez, J. (2008). Innovación educativa y uso de las TIC. Sevilla : Universidad Internacional de Andalucía.

Sarnachiaro, N. (s.f.). Conocimientos y concepciones que fundamentan las prácticas docentes. Consultado el 4 de diciembre de 2019 en http:// www.med.unne.edu.ar/internado/con_conc.htm

Siemens, G. (2004). Conectivismo: Una teoría de aprendizaje para la era digital. Consultado el 4 de diciembre de 2019 http://www.fce.ues.edu.sv/uploads/pdf/siemens-2004-conectivismo.pdf.

Zambrano Chávez, N. (2006) “Webquest: una herramienta que aprovecha los recursos de Internet”, En Maestros en línea, año 2 número 6, abril-junio. Consultado el 4 de diciembre de 2019 en http://www.scribd.com/doc/7995847/Maestros-en-Linea-No-6

Published

2020-05-05

How to Cite

Cansigno Gutierrez, Y. (2020). The current role of the teacher that faces the massive use of the ICT. Revista Lengua Y Cultura, 1(2), 53–57. https://doi.org/10.29057/lc.v1i2.5430