Theoretical proposal: Implementation of the elements of the immersion model for its adaptation to our context. Proposals for their application and evaluation
Abstract
The dual immersion model that works in some of the schools in the United States has been implemented with great success in the achievement of bilingualism among its students, so I believe that it is possible to rescue and evaluate some of the practices that are carried out within this working methodology, making adjustments corresponding to our context in order to get our students to acquire the necessary skills in the effective command of both languages , to this end I suggest the implementation and evaluation of a number of proposals based on this programme
Downloads
References
´1] Aragón-Méndez, María del Mar (2007) La ciencias experimentales y la enseñanza bilingüe Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, vol.4,núm.1, enero, 2007,p 1 pp. 152- 175 https://www.redalyc.org/pdf/920/92040110.pdf.
Haldón Arasa Lorena (2015) La enseñanza de español en Estados Unidos dentro del Modelo de Inmersión Dual Gómez y Gómez. RedELE revista electrónica de didáctica del español lengua extranjera ISSN: 1571-4667, número 27
Serrano Sanchez Josè Luis (2020) Aprendizaje de un segundo idioma apoyado en tecnologías digitales: una revisión Sistemática Vol. 21 (2020): Education in the Knowledge Society, Artículos, Pág.13
https://digitum.um.es/digitum/handle/10201/95104
Verde Peleato Irene (2013) Políticas y modelos de educación bilingüe en la atención a la diversidad lingüística en Estado. Revista de Educación, 360. Enero-abril 2013 pp. 685-696 Universidad de Valencia. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Valencia, España
Copyright (c) 2021 Jazmin Meneses Vera
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.