Pandemic cannibals

Love of knowledge and affectivity from extradiscipline in the arts (virtual modality)

Keywords: cannibals, pandemic, virtuality, study group, self management, research, art, affectivity, extradiscipline

Abstract

In this paper I share reflections on the extradiscipline and affectivity in research and creation in the arts from certain experiences and questions resulting from the formation of a virtual study group that emerged during the current global coronavirus pandemic. As a case study, and in order to record a type of self-managed organization in art and some characteristics of research in global pandemic, this text addresses the work and development of the Cannibals. I describe here the beginning of this study group, highlight the heterogeneous profiles of its members, its autonomous character, the methodologies proposed and carried out, the reconfigurations in the dynamics of coexistence, as well as the ethical and political foundations that sustain its understanding of research and art.

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References

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Repositorio de algunas colaboraciones en línea: Taller impartido por Luis Frías en el VII Simposio Internacional de Danza “Diversidad educativa en danza” en el marco de la VI Semana Internacional de las Artes del Instituto de Artes de la UAEH. Recuperado de Youtube:Taller: Procesos de bitácora como herramienta para la danza

Ponencia impartida por Luis Frías en el VII Simposio Internacional de Danza “Diversidad educativa en danza” en el marco de la VI Semana Internacional de las Artes del Instituto de Artes de la UAEH. Recuperado de Youtube: Mesa de Diálogo V: BITÁCORAS DANCÍSTICAS. VII Simposio de Danza

Ponencia impartida por Cinthya González en el VII Simposio Internacional de Danza “Diversidad educativa en danza” en el marco de la VI Semana Internacional de las Artes del Instituto de Artes de la UAEH. Recuperado de Youtube: Mesa II: DANZA, EDUCACIÓN, FORMACIÓN E INVESTIGACIÓN. VII Simposio de Danza

Ponencia impartida por Lorena Nieva en el VII Simposio Internacional de Danza “Diversidad educativa en danza” en el marco de la VI Semana Internacional de las Artes del Instituto de Artes de la UAEH. Recuperado de Youtube: Mesa IV: DANZA, INCLUSIÓN Y TRANSFORMACIÓN. VII Simposio de Danza

Published
2022-07-05
How to Cite
Pérez Antúnez, C. J. (2022). Pandemic cannibals. MAGOTZI Boletín Científico De Artes Del IA, 10(20), 20-26. https://doi.org/10.29057/ia.v10i20.8752