Knowledge Management in Education

Keywords: Knowledge management, education, innovation, competence

Abstract

Knowledge management in education has become an essential element in today's societies, being considered by some as a discipline that allows improving teaching and learning processes for the acquisition of competences for the benefit of the comprehensive training of students and that It allows them to be competent and have a relevant impact, through innovation, scientific research and technology, on the competitiveness of the workplace.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dalkir, K. (2013). Knowledge management in theory and practice. Chapter 1. Estados Unidos: Routledge.

Duque, A. P. G., Contreras, D. O., & García, E. M. M. (2019). Las competencias científicas a partir de la gestión del conocimiento en Instituciones de Educación Superior. Signos: Investigación en sistemas de gestión, 11(2), 21-40.

García, J. F. (2010). Gestión de la información y el conocimiento. México: Universidad de Guadalajara.

Gavilanes, J. G. P., Andrade, D. M. C., Samaniego, V. M. V., & Román, J. Á. (2017). La Gestión del conocimiento y su pertinencia de en la Educación Universitaria. Revista Científica Hermes, 19, 475-493.

Rojas, A. E. (2016). Gestión del conocimiento en la educación universitaria. Población y Desarrollo, 19(35), 79-93.

SEP (2018). Marco Conceptual sobre Gestión del Conocimiento. Recuperado de https://usp.funcionpublica.gob.mx/html/Documentacion-DGDHSPC/AutogestionConocimiento/MarcoConceptual_GestionConocimiento.pdf

Published
2021-01-05
How to Cite
Sánchez, Y. M., Alonso-Lavernia, M., Castillo-Perez, I., & Martinez-Lazcano, V. (2021). Knowledge Management in Education. Ingenio Y Conciencia Boletín Científico De La Escuela Superior Ciudad Sahagún, 8(15), 42-43. https://doi.org/10.29057/escs.v8i15.5818

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2