Instructional Technology and Learning Environment

Keywords: Instructional technology, learning environment, virtual environment

Abstract

Instructional technology has become part of learning environments with the aim of redefining teaching and learning processes and they benefit from the diversity of tools and opportunities offered by Information and Communication Technologies to generate effective environments that allow each student actively participate in the generation of their own knowledge. These conditions have come to reconfigure the context and the way the modern school operates.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Camacho, M. F. Y. y Benítez, R. P. (2011). La tecnología instruccional y educación a distancia ¿Es una profesión emergente o solo una moda? Tlatemoani, (7). 1-21.
Castro, M. C. (2019). Ambientes de aprendizaje. Sophia, 15 (2); 40-54.
Chávez, M. A. (2010). Tecnología instruccional y medios en el aprendizaje. RMIE, 15(44), 191-196.
Duarte, D. (2003). Ambientes de aprendizaje: una aproximación conceptual. Estudios pedagógicos (Valdivia), (29), 97-113.
Gómez, L. A. O. (2010). Características de los ambientes híbridos de aprendizaje: estudio de caso de un programa de posgrado de la Universidad de los Andes. RUSC. Universities and Knowledge Society Journal, 7(1), 3.
Groff, J. (2013). Technology-rich innovative Learning environments. OECD CERI Innovative Learning Environment project, 2013, 1-30
Pérez, M. A. (2019). El diseño de nuevos ambientes de aprendizaje y el debilitamiento de las fronteras de la escuela. Signos, Lajeado, (1), 75-97
Ramos, G. (2016). ¿Qué es la Tecnología Instruccional? Recuperado de http://aprendercontecnologiaenlinea.blogspot.com/2016/06/que-es-la-tecnologia-instruccional_16.html
Warger, T. y Dobbin, G. (2009). Learning environments: Where space, technology, and culture converge. EDUCAUSE Learning Initiative.
Published
2021-07-05
How to Cite
Sánchez, Y. M., Alonso-Lavernia , M. A., Gálvez-González , F., Martínez-Lazcano , V., & Castillo-Pérez , I. (2021). Instructional Technology and Learning Environment. Ingenio Y Conciencia Boletín Científico De La Escuela Superior Ciudad Sahagún, 8(16), 68-70. https://doi.org/10.29057/escs.v8i16.7080

Most read articles by the same author(s)