Psychoeducational paradigms, contributions and educational implications

Authors

  • Hugo Armando Buitrón Ramírez Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji
  • José Francisco Hernández Gracia Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji
  • Venancio Avendaño Hernández Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji

DOI:

https://doi.org/10.29057/esat.v6i12.4530

Keywords:

Psychoeducational paradigms,, coercive methods,, educational implications

Abstract

This essay attempts to understand the nature of psychoeducational paradigms, specifically the paradigms focused on the transmission centered on the articulated actions of the student and teacher, through the use of coactive methods, as well as critically assessing their contributions and educational implications.

Downloads

Download data is not yet available.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
No
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
16%
33%
Days to publication 
51
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A

References

Cobián Sánchez, María, Anita Nielsen Dhont y Abraham Solís Campos (1998). Contexto sociocultural y aprendizaje significativo. Educar, revista de educación, nueva época, núm. 5, Secretaría de Educación, Gobierno del estado de Jalisco. Recuperado de http://educacion.jalisco.gob.mx/consulta/educar/09/9mariaco.html

Dewey, J. (1967). La educación tradicional frente a la educación progresiva. Revista Experiencia y educación. Buenos Aires, Argentina, Editorial Losada.

Hernández, Rojas Gerardo (1997). Módulo Fundamentos del Desarrollo de la Tecnología Educativa (Bases Psicopedagógicas). Coordinador: Frida Díaz Barriga Arceo. México: Editado por ILCE- OEA 1997.

Sarabia, Higuera, Ana M., Ruvalcaba, Aguilera Paola y Santín, Astorga Mirna (2003). El papel del docente. Universidad de Occidente, Campus Mazatlán. Recuperado de http://www.geocities.ws/roxloubet/papel_docente.html

Published

2019-07-05

How to Cite

Buitrón Ramírez, H. A. ., Hernández Gracia, J. F., & Avendaño Hernández, V. (2019). Psychoeducational paradigms, contributions and educational implications. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 6(12), 3–5. https://doi.org/10.29057/esat.v6i12.4530