Psychoeducational paradigms, contributions and educational implications

  • Hugo Armando Buitrón Ramírez Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji
  • José Francisco Hernández Gracia Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji
  • Venancio Avendaño Hernández Universidad Tecnológica de Tula - Tepeji
Keywords: Psychoeducational paradigms,, coercive methods,, educational implications

Abstract

This essay attempts to understand the nature of psychoeducational paradigms, specifically the paradigms focused on the transmission centered on the articulated actions of the student and teacher, through the use of coactive methods, as well as critically assessing their contributions and educational implications.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cobián Sánchez, María, Anita Nielsen Dhont y Abraham Solís Campos (1998). Contexto sociocultural y aprendizaje significativo. Educar, revista de educación, nueva época, núm. 5, Secretaría de Educación, Gobierno del estado de Jalisco. Recuperado de http://educacion.jalisco.gob.mx/consulta/educar/09/9mariaco.html

Dewey, J. (1967). La educación tradicional frente a la educación progresiva. Revista Experiencia y educación. Buenos Aires, Argentina, Editorial Losada.

Hernández, Rojas Gerardo (1997). Módulo Fundamentos del Desarrollo de la Tecnología Educativa (Bases Psicopedagógicas). Coordinador: Frida Díaz Barriga Arceo. México: Editado por ILCE- OEA 1997.

Sarabia, Higuera, Ana M., Ruvalcaba, Aguilera Paola y Santín, Astorga Mirna (2003). El papel del docente. Universidad de Occidente, Campus Mazatlán. Recuperado de http://www.geocities.ws/roxloubet/papel_docente.html

Published
2019-07-05
How to Cite
Buitrón Ramírez, H. A., Hernández Gracia, J. F., & Avendaño Hernández, V. (2019). Psychoeducational paradigms, contributions and educational implications. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 6(12), 3-5. https://doi.org/10.29057/esat.v6i12.4530