Psychoeducational paradigms, contributions and educational implications
Abstract
This essay attempts to understand the nature of psychoeducational paradigms, specifically the paradigms focused on the transmission centered on the articulated actions of the student and teacher, through the use of coactive methods, as well as critically assessing their contributions and educational implications.
Downloads
References
Cobián Sánchez, María, Anita Nielsen Dhont y Abraham Solís Campos (1998). Contexto sociocultural y aprendizaje significativo. Educar, revista de educación, nueva época, núm. 5, Secretaría de Educación, Gobierno del estado de Jalisco. Recuperado de http://educacion.jalisco.gob.mx/consulta/educar/09/9mariaco.html
Dewey, J. (1967). La educación tradicional frente a la educación progresiva. Revista Experiencia y educación. Buenos Aires, Argentina, Editorial Losada.
Hernández, Rojas Gerardo (1997). Módulo Fundamentos del Desarrollo de la Tecnología Educativa (Bases Psicopedagógicas). Coordinador: Frida Díaz Barriga Arceo. México: Editado por ILCE- OEA 1997.
Sarabia, Higuera, Ana M., Ruvalcaba, Aguilera Paola y Santín, Astorga Mirna (2003). El papel del docente. Universidad de Occidente, Campus Mazatlán. Recuperado de http://www.geocities.ws/roxloubet/papel_docente.html