Geo-Explora. Geopark organic market Territory Geopark

Keywords: Organic Food, Organic Products, Marketing Strategies

Abstract

Organic food is the result of a more environmentally friendly agricultural and livestock process, avoiding polluting practices and healthier for consumers. At present there is already a constant growth in local consumption of organic products. Although not all people are informed or have access to information. That is why this project focuses on making known the importance of organic products to the main livestock farmers in the region. By compiling information from bibliographic sources, such as scientific and academic articles, journal articles, thus gathering basic bibliographies on the subject. Performing an analysis of organic products through dissemination strategies to encourage consumption. The results show the implementation of marketing strategies obtaining benefits in terms of advertising and promotion strategies since we have an increase in the demand for products in the market that are based on our potential consumers. The project is totally favourable in the “Comarca Minera” region, since it currently has little demand for organic products, likewise the positioning of the brand in organic foods was identified as a strategy for success, as well as commercial alliances to encourage the economy in the region.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barrer, J. (28 de Septiembre de 2015). Geoparque Villuercas. Obtenido de academia.edu:

https://www.academia.edu.com

Sánchez-Cortez, J. L. (27 de Julio de 2018). Geoparks. Obtenido de Geoparks and their implantation in Latin America: https://core.ac.uk

Mondiaux, G. (2018). Geoparquepirineos. Obtenido de https://geoparquepirineos.com/contenidos.

Cortez, J. L. (2016). Patrimonio geológico. Obtenido de https://www.academia.edu

Unam. (2020). Fundación UNAM. Obtenido de https://www.fundacionunam.org.mx

Geoparques. (10 de Agosto de 2020). Geoparques en el mundo. Obtenido de Geoparques en el mundo: http://www.geoparque.uy.com

Geoparques CmHidalgo. (2020). Geoparques CmHidalgo. Obtenido de Geoparques en el mundo: http://www.geoparque.CmHidalgo.com

Schwentesius, R. (24 de Agosto de 2010). Revista Vinculado. Obtenido de Producción orgánica y mercados locales en México: http://vinculando.org/

Cardona, M. (1 de Abril de 2016). Cadernomarketing. Obtenido de Factores de satisfacción del consumidor: https://www.cadernomarketingunimep.com

Perez Vazquez, A. (31 de Julio de 2016). Ageconsearch. Obtenido de Percepción del consumidor y productor de orgánicos: https://ageconsearch.umn.edu/

Dávila-Torres, J. (2015). Revistamedica. Obtenido de Panorama de la obesidad en México: http://revistamedica.imss.gob.mx

Ormeño, M. A. (2017). Researchgate. Obtenido de Preparación y aplicación: https://www.researchgate.net

Profeco. (30 de Enero de 2018). Alimentos Orgánicos. Obtenido de Procaduría Federal del Consumidor: https://www.gob.mx

Hernández, A. A. (3 de Junio de 2015). Estudios sobre soberanía alimentaria. Obtenido de “Productos orgánicos en México”: http://www.cedrssa.gob.mx

Tibério, M. L. (16 de Mayo de 2016). Mercados y tianguis de Alimentos orgánicos. Obtenido de Desarrollo económico: https://www.aacademica.org

Paz, M. I. (Julio de 2018). kavilando. Obtenido de Relevancia de los procesos organizativos de los productores: http://kavilando.org

Sánchez, M. (Junio de 2016). Segmentación del consumidor respecto a Ecología. Obtenido de https://www.researchgate.net

Profeco. (30 de Enero de 2018). Alimentos Orgánicos. Obtenido de Procaduría Federal del Consumidor: https://www.gob.mx

Hernández, A. A. (3 de Junio de 2015). Estudios sobre soberanía alimentaria. Obtenido de “Productos orgánicos en México”: http://www.cedrssa.gob.mx

Ascencio, A. (14 de Mayo de 2019). Sol de Hidalgo. Obtenido de Se realizó el primer Mercado Orgánico: https://www.elsoldetulancingo.com.mx

Milenio. (14 de Mayo de 2019). Mercado Verde Productos Orgánicos. Obtenido de mercado Huasca de Ocampo: https://www.pressreader.com

Published
2021-07-05
How to Cite
Rodríguez González, L., & Hernández Gracia, J. F. (2021). Geo-Explora. Geopark organic market Territory Geopark. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 8(16), 1-6. https://doi.org/10.29057/esat.v8i16.7428

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>