Safety protocol for in and out control for elementary schools students.

Keywords: Protocols, clients, safety, continuous improvement

Abstract

As a result of the absence of internal safety protocols for in and out control for elementary school students, there have been cases where student integrity is vulnerable. As a result of these cases, at beginning of March 2022, as teachers, Concern arises of make aware and maximize the safety of one of our parts, interesting for students, parents, and faculty, as referred to ISO 9001:2015 Quality Management Systems standards and ISO 21001:2018 Management Systems for Educational Organizations, In response for this, the following assay have been developed to raise awareness about the importance, benefits, and risks of safety protocols, concluding that having safety protocols avoids putting to the staff, parents, students and the assets of the schools at risk, achieving a continuous improvement in customer service that allows offering well-being in the educational communit.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Miranda Ortiz, R. O. (2021). Satisfacción de padres de familia bajo la norma ISO 21001: 2018 en la institución educativa 2007, los Olivos 2020.

"Se reportan diariamente 7 desapariciones de menores en México." 11 feb. 2021, https://www.jornada.com.mx/notas/2021/02/11/sociedad/se-reportan-diariamente-7-desapariciones-de-menores-en-mexico-redim/. Se consultó el 20 abr. 2022.

Barcenes Toro, S. E. (2017-05-30). Tesis. Recuperado a partir de http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/27235

Manuel, J., & Ismael, M. D. (2019). Propuesta de la ISO 21001 en el entorno educativo de Aguascalientes, México Proposal of ISO 21001 in the educational environment of Aguascalientes, Mexico. Revista de Educación, 3(9), 8-16.

(n.d.). Análisis, Desarrollo e Implementación de un Sistema de Control de .... Se recuperó el abril 21, 2022 de https://repositorio.pucesa.edu.ec/handle/123456789/565

(2021, mayo 20). guía operativa para escuelas particulares - AEFCM. Se recuperó el abril 20, 2022 de https://www.aefcm.gob.mx/normateca/disposiciones_normativas/DGPPEE/archivos-2021/GUIA-OPERATIVA-PARTICULARES.pdf

Gutiérrez Moreira, M. A. (2018). Comunicación digital en la vigilancia de tiempo real basado en software libre para la escuela de educación básica del Recinto Pueblo Nuevo del Cantón Isidro Ayora de la Provincia del Guayas (Doctoral dissertation, Universidad de Guayaquil. Facultad de Ciencias Matematicas y Fisicas. Carrera de Ingenieria en Sistemas Computacionales).

Barcenes Toro, S. E. (2017). Diseño de un sistema de registro y alerta aplicando tecnología RFID a los alumnos de educación inicial de la Escuela de Educación Básica Particular" República de Bélgica" en la ciudad de Guayaquil (Doctoral dissertation, Universidad de Guayaquil.

Facultad de Ingeniería Industrial. Carrera de Ingeniería en Teleinformática.).

Rivera Paipay, K. M., & Tupac Yupanqui Bustamante, M. Á. (2019). La Norma ISO 21001: 2018–Apéndice normativo y su impacto en estudiantes de educación superior de Lima.

Published
2023-07-05
How to Cite
Magaña Palma, N., & Carlson Morales, C. (2023). Safety protocol for in and out control for elementary schools students. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 10(20), 32-36. https://doi.org/10.29057/esat.v10i20.9056

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>