Organizational communication: A factor to increase productivity in organizations

Keywords: Organizational communication, business productivity, types of communication

Abstract

To increase the effectiveness of the human team, the worker must feel motivated and integrated within their organization. One factor to achieve productivity is to keep all members well informed, which includes knowing the company, its mission, philosophy, values, or strategies, you must feel part of the organization and be willing to give everything of yourself to her, this reduces uncertainty and prevents or avoids rumors, allows to transmit corporate messages. In this research, factors that affect communication aspects in organizations are determined, highlighting that the relationship between employees, management and the different departments of the company is vital to establish an effective line towards productivity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fandos (2003). Formación basada en las Tecnologías de la Información y Comunicación: Tesis doctoral. Universitat Rovira I. Virgili.

Hernández (2015). Comunicación formal e informal en las organizaciones. Recuperado de Comunicación formal e informal en las organizaciones • Gestiopolis

Jiménez (2007). La comunicación empresarial en tiempos de crisis. Tesis doctoral. Universitat de Barcelona.

Marketing XXI (2021). La comunicación interna. Centro de Estudios Financieros. Recuperado de https://www.marketing-xxi.com/la-comunicacion-interna-119.htm

Maldonado (2013). Entrevista laboral y selección de personal. Tesis. Universidad Rafael Landívar.

Maldonado & García (2018). El efecto de las TIC y redes sociales en estudiantes universitarios. Recuperado de El efecto de las TIC y redes sociales en estudiantes universitarios (redalyc.org)

Salazar & Guerrero (2009). Clima y cultura organizacional: dos componentes esenciales en la productividad laboral. Recuperado de Clima y cultura organizacional: dos componentes esenciales en la productividad laboral (sld.cu)

Lorente & Jiménez (2009). La comunicación en salud desde las perspectivas ética, asistencial, docente y gerencial. Recuperado de La comunicación en salud desde las perspectivas ética, asistencial, docente y gerencial (sld.cu)

Zapata (2013). Plan estratégico de comunicación interna. Recuperado de Plan estratégico de comunicación interna: cuáles son sus etapas (talentosreunidos.com)

Published
2022-01-05
How to Cite
Piedra-Mayorga, V. M., Granillo Macias, R., González-Romero , R. E., Rodriguez-Moreno, R., & Vázquez-Alamilla, M. A. (2022). Organizational communication: A factor to increase productivity in organizations. Ingenio Y Conciencia Boletín Científico De La Escuela Superior Ciudad Sahagún, 9(17), 23-29. https://doi.org/10.29057/escs.v9i17.7886

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>