Pragmatic education based on moral education

Keywords: Pragmatic Education, Pragmatism, Constructivism, ICT, Information Technology Knowledge, Moral Education, International Education

Abstract

We can not deny technology has an influence in education, so in this work we do an neccesary analysis of education and pragmatism respecto to the use of the information and communication technologies. As study closure, international test data related to education is exposed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Casadevall, A., García Campaña, J., & García Campa, A. (2012). Las TIC en el Aula: por un aprendizaje constructivo y significativo, aplicación en alumnos de la USEE. UOC.EDU.

CI: Coeficiente intelectual por país. (n.d.). Datos Mundial. Retrieved August 13, 2022, from https://www.datosmundial.com/ci-por-paises.php

Dewey, J., & Pierce, C. S. (2015). Pragmatismo y Educación. Antonio Machado Libros.

Durbin, P. T. (1995). Pragmatismo y Tecnología (Vol. 12). ISEGORÍA

Hernández Requena, S. (2008). El modelo constructivista con las nuevas tecnologías aplicado en el proceso de aprendizaje (2nd ed., Vol. 5). RUSC. ISSN 1698-580x

International student assessment (PISA) - Mathematics performance (PISA). (n.d.). OECD Data. Retrieved August 13, 2022, from https://data.oecd.org/pisa/mathematics-performance-pisa.htm

Mejía, H. E. (1978). Pragmatismo y Educación (1st ed., Vol. 2). Revistas UCR.

Paramá Díaz, A. I., Caballero Caballero, I., Coca, J. R., & Aragón Palacios, J. M. (2016). IMPACTO PSICO-SOCIO-EDUCATIVO DE LA TECNOCIENCIA EN UNA HUMANIDAD GLOBALIZADA. Ediciones Universidad de Salamanca. ISSN: 1130- 3743

Plan Estatal de Desarrollo 2022 - 2027 | Gobierno del Estado de Nuevo León. (n.d.). Gobierno de Nuevo León. Retrieved August 13, 2022, from https://www.nl.gob.mx/plan-estatal-de-desarrollo-2022-2027

Rodríguez, L., L, J., Martínez, N., & Lozada, J. M. (2009). Las TIC como un recurso para un aprendizaje constructivista (2nd ed., Vol. 10). Revista de Artes y Humanidades UNICA. ISSN: 1317-102X

Published
2024-01-05
How to Cite
Aranda-Sánchez, F., Sánchez-Esquerra, T. S., & de León-Vázquez, I. I. (2024). Pragmatic education based on moral education. XIKUA Boletín Científico De La Escuela Superior De Tlahuelilpan, 12(23), 76-79. https://doi.org/10.29057/xikua.v12i23.10617

Most read articles by the same author(s)