Pragmatic education based on moral education
Abstract
We can not deny technology has an influence in education, so in this work we do an neccesary analysis of education and pragmatism respecto to the use of the information and communication technologies. As study closure, international test data related to education is exposed.
Downloads
References
Casadevall, A., García Campaña, J., & García Campa, A. (2012). Las TIC en el Aula: por un aprendizaje constructivo y significativo, aplicación en alumnos de la USEE. UOC.EDU.
CI: Coeficiente intelectual por país. (n.d.). Datos Mundial. Retrieved August 13, 2022, from https://www.datosmundial.com/ci-por-paises.php
Dewey, J., & Pierce, C. S. (2015). Pragmatismo y Educación. Antonio Machado Libros.
Durbin, P. T. (1995). Pragmatismo y Tecnología (Vol. 12). ISEGORÍA
Hernández Requena, S. (2008). El modelo constructivista con las nuevas tecnologías aplicado en el proceso de aprendizaje (2nd ed., Vol. 5). RUSC. ISSN 1698-580x
International student assessment (PISA) - Mathematics performance (PISA). (n.d.). OECD Data. Retrieved August 13, 2022, from https://data.oecd.org/pisa/mathematics-performance-pisa.htm
Mejía, H. E. (1978). Pragmatismo y Educación (1st ed., Vol. 2). Revistas UCR.
Paramá Díaz, A. I., Caballero Caballero, I., Coca, J. R., & Aragón Palacios, J. M. (2016). IMPACTO PSICO-SOCIO-EDUCATIVO DE LA TECNOCIENCIA EN UNA HUMANIDAD GLOBALIZADA. Ediciones Universidad de Salamanca. ISSN: 1130- 3743
Plan Estatal de Desarrollo 2022 - 2027 | Gobierno del Estado de Nuevo León. (n.d.). Gobierno de Nuevo León. Retrieved August 13, 2022, from https://www.nl.gob.mx/plan-estatal-de-desarrollo-2022-2027
Rodríguez, L., L, J., Martínez, N., & Lozada, J. M. (2009). Las TIC como un recurso para un aprendizaje constructivista (2nd ed., Vol. 10). Revista de Artes y Humanidades UNICA. ISSN: 1317-102X
Copyright (c) 2024 Fernando Aranda-Sánchez, Taydé S. Sánchez-Esquerra, Irma Isabel de León-Vázquez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.