The electronic business as a marketing strategy

Keywords: E-commerce,, internet,, strategy,, business.

Abstract

The impact presented today by the use of the internet around the world has been really overwhelming, in one way or another everyone uses this tool for various purposes and / or conducts business online, what we know as E-commerce or commerce electronic. In particular, small and medium-sized enterprises (PyMEs), commercial and services, require the use of these technologies that open their possibilities for growth and solid development, by increasing and strengthening their capabilities that allow them to strengthen their market position and consolidate its competitiveness This article describes a marketing strategy proposal, it arises as a concern to concentrate the key elements involved in the establishment of SME business strategies, supported by Internet-based e-commerce tools.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AMECE, Asociación Mexicana de Estándares para el Comercio Electrónico. Consultado en julio de 2019, en http://www.amece.org.mx/amece/ .

AMIPCI. Asociación Mexicana de Internet (2017). “Estudio AMIPCI de Comercio Electrónico en México 2017”. Consultado en julio de 2019, en http://www.amipci.org.mx/estudios.php.

Fernández Valiñas, R. (2011). Manual para elaborar un plan de mercadotecnia. Un enfoque latinoamericano. México: ECAFSA, Thomson Learning

INEGI. (2016). Micro, pequeña, mediana y grande empresa. Estratificación de los establecimientos. México: Censos económicos 2014.

Kotler, P. (2006). Dirección de la Mercadotecnia. Análisis, planeación, implementación y control. México: Prentice Hall Hispanoamericana.

CONCANACO SERVYTUR, ITESM. (2017). Estrategias y Políticas Públicas para el Desarrollo Empresarial y la Competitividad. Una propuesta del sector comercio, servicios y turismo 2007-2012. México: Fondo de Apoyo para la Micro, Pequeña y Mediana Empresa.

Rodríguez, G. (2015). “Comercio electrónico, una revisión desde la Unión Internacional de Telecomunicaciones”. Revista de Derecho, Fundación Universidad del Norte. Barranquilla, Colombia.

Published
2020-01-05
How to Cite
Hernández Mendoza, J. M., Hernández Mendoza , S. L., & Olguín Guzmán , E. (2020). The electronic business as a marketing strategy. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 7(13), 33-38. https://doi.org/10.29057/esat.v7i13.5292

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>