Learning based on the types of thought according to psychology to know the importance of teachers in the teaching-learning process

Keywords: Critical thinking, metacognition, learning

Abstract

The present work aims to reflect on how thought is produced, what are the factors that drive its development and how to reach critical thinking. According to psychology, there are different types of thinking, which we tend to use on certain occasions depending on the task we are performing. For example, the type of thought that we are going to use when we are going to reflect on a subject such as religion is going to be different from the type of thought that we are going to use to carry out some mathematical calculation in the mind, being aware that the brain of the Human beings uses it in a limited way

Downloads

Download data is not yet available.

References

Jara V. (2012). Desarrollo del pensamiento y teorías cognitivas para enseñar a pensar y producir conocimientos. Sophia, Colección de Filosofía de la Educación [en línea] 2012, (12), ISSN: 1390-3861, páginas 53-66, Recuperado y consultado el 11 de marzo de 2022 de: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=441846101004

Pérez, Ángel & Gimeno J. (1988). “Infancia y aprendizaje: el pensamiento y acción en el profesor: de los estudios sobre la planificación al pensamiento práctico”. [En línea], Recuperado y consultado el 13 de marzo de 2022 de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=48302.html

Millán A. (2001). “La lectura y la sociedad del conocimiento”. Edición digital basada en la de Madrid, Federación de Gremios de Editores de España, 2001. Recuperado y consultado el 20 de febrero de 2022 de: https://www.cervantesvirtual.com/nd/ark:/59851/bmcdf6p7

Jaramillo, N. & Puga P. (2016). “El pensamiento lógico-abstracto como sustento para potenciar los procesos cognitivos en la educación”, Colección de Filosofía de la Educación, núm. 21, julio-diciembre, 2016, pp. 31-55 Universidad Politécnica Salesiana Cuenca, Ecuador

Published
2022-05-09
How to Cite
Armenta Hernández, C. G., Hernández Mendoza, J. M., Hernández Mendoza, S. L., Blanco Paredes, H., & Sánchez Trujillo, M. G. (2022). Learning based on the types of thought according to psychology to know the importance of teachers in the teaching-learning process. Boletín Científico De La Escuela Superior Atotonilco De Tula, 9(18), 24-27. https://doi.org/10.29057/esat.v9i18.9049

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>