Knowledge Management in Education
Abstract
Knowledge management in education has become an essential element in today's societies, being considered by some as a discipline that allows improving teaching and learning processes for the acquisition of competences for the benefit of the comprehensive training of students and that It allows them to be competent and have a relevant impact, through innovation, scientific research and technology, on the competitiveness of the workplace.
Downloads
References
Dalkir, K. (2013). Knowledge management in theory and practice. Chapter 1. Estados Unidos: Routledge.
Duque, A. P. G., Contreras, D. O., & García, E. M. M. (2019). Las competencias científicas a partir de la gestión del conocimiento en Instituciones de Educación Superior. Signos: Investigación en sistemas de gestión, 11(2), 21-40.
García, J. F. (2010). Gestión de la información y el conocimiento. México: Universidad de Guadalajara.
Gavilanes, J. G. P., Andrade, D. M. C., Samaniego, V. M. V., & Román, J. Á. (2017). La Gestión del conocimiento y su pertinencia de en la Educación Universitaria. Revista Científica Hermes, 19, 475-493.
Rojas, A. E. (2016). Gestión del conocimiento en la educación universitaria. Población y Desarrollo, 19(35), 79-93.
SEP (2018). Marco Conceptual sobre Gestión del Conocimiento. Recuperado de https://usp.funcionpublica.gob.mx/html/Documentacion-DGDHSPC/AutogestionConocimiento/MarcoConceptual_GestionConocimiento.pdf