Study on the challenges of fase-to-face education at a higher level in the fase of the health contingency of COVID.19

Keywords: Face-to-face, virtual education, pandemic, COVID-19

Abstract

This document arises from the need to look for areas of opportunity to support students during a contingency period where face to face classes change to virtual classes and to observe how the human being is able to bear the weight of his fears and anxieties in a completely context new for him, where all paradigms were broken and spaces for innovation are created for students and teachers. It was necessary to immediately create a form in Google that would collect the information first hand and as soon as possible, since tha adaptation took place two weeks after the change began. Hence the to establish the media and the application to have a first impression of the upper level students during the COVID-19 pandemic.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cajal, M. (19 de Diciembre de 2014). Estrategias de Marketing Digital. Obtenido de Millennials, Generación "X" Cómo se compor-tan online.: https://www.mabelcajal.com/2014/12/millennials-generacion-x-baby-boomers-como-se-comportan-online.html/
Clarín. (7 de Julio de 2017). Tecnología y Trabajo - Generaciones. Obtenido de https://www.clarin.com/entremujeres/carre-ra-y-dinero/baby-boomers-generacion-millennials-centennials-generacion-perteneces_0_ByLAxzpEW.html
De León, I; Tapia, D; Vélez, Daniel (2019). 8º Encuentro Nacional de Tutorías. Innovación para la permanencia con equidad educativa. “La tutoría digital: un reto generacional o una deficiencia en equipamiento tecnológico” pag. 1233-1236. UASLP-ANUIES. México. Obtenido de https://uaslpedu-my.sharepoint.com/personal/jorge_nunez_uaslp_mx/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fjorge%5Fnunez%5Fuaslp%5Fmx%2FDocuments%2FInnovaci%C3%B3n%20para%20la%20permanencia%20con%20equidad%20educativa%2Epdf&parent=%2Fpersonal%2Fjorge%5Fnunez%5Fuaslp%5Fmx%2FDocuments&originalPath=aHR0cHM6Ly91YXNscGVkdS1teS5zaGFyZXBvaW50LmNvbS86YjovZy9wZXJzb25hbC9qb3JnZV9udW5lel91YXNscF9teC9FVUt3ZGt1anRfZFB1RFFNMFkxdDV6c0I0UnhjeTltb1JUWnA0SlRiZV9OSmhnP3J0aW1lPS1TZE03U0h1MTBn
FayerWayer. (2014). Censo educativo: la tarea del acceso a las TIC en México. Obtenido de https://www.fayerwayer.com/2014/10/censo-educativo-acceso-tic/
Graduate XXI & Futuro Educativo. (2018). BID. Obtenido de El Uber de la educación: los tutores digitales: http://www.gradua-texxi.org/el-uber-de-la-educacion-los-tutores-digitales/
López-Gil, M. M., & Bernal-Bravo, C. (22 de Julio de 2015). UAEM Redalyc. Obtenido de La cultura digital en la escuela pública: http://www.redalyc.org/jatsRepo/274/27446519010/html/index.html
Prieto, Heriberto (2020). Educación Futura. “Ante la contingencia sanitaria, los aprendizajes con tecnologías digitales”. Obtenido de http://www.educacionfutura.org/48646-2/
SEP. (2013). Secretaria de Educación Pública. Obtenido de Censo de Escuelas, Maestros y Alumnos: http://www.censo.sep.gob.mx/UAEH. (2016).
UNICEF (2020) COVID-19: UNICEF llama a la comunidad educativa ante medidas de contingencia. Obtenido de https://www.unicef.org/mexico/comunicados-prensa/covid-19-unicef-llama-la-continuidad-educativa-ante-medidas-de-contingencia
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO. Obtenido de Prontuario del tutor: https://www.uaeh.edu.mx/tutorías/docs/prontuario_del_tutor__ver_4_1_.pdf
Published
2020-07-05
How to Cite
de León-Vázquez, I. I., Tapia-Castillo, D. I., & Velez-Díaz, D. (2020). Study on the challenges of fase-to-face education at a higher level in the fase of the health contingency of COVID.19. XIKUA Boletín Científico De La Escuela Superior De Tlahuelilpan, 8(16), 5-8. https://doi.org/10.29057/xikua.v8i16.5862

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3