Covid -19 pandemic Impact on consumer behavior in Pachuca, Hidalgo

Keywords: Consumer Behaviour, Pandemic, Covid 19

Abstract

Introduction: The impact of the pandemic called COVID -19 has changed consumer behavior in the municipalities of Pachuca, Hidalgo; Therefore, it is important to consider the effects that have occurred in the establishments from the measures taken to stop the infections. Methods: A bibliographic review was carried out using secondary bibliographic sources. Development: In the city of Pachuca, Hidalgo, the Operative Shield, and No Circula Sanitario program is established, which were implemented to minimize COVID-19 infections, so as the pandemic developed and the efforts to contain it, it has been had an impact on consumer behavior. Conclusion: It is important to ask yourself the question, how has the impact of the pandemic been on consumer behavior in Pachuca, Hidalgo?

Downloads

Download data is not yet available.

References

Reyes, A. (2020). Confirman primeros casos de coronavirus en Hidalgo. Pachuca: Milenio Hidalgo (Milenio Diario)

Montoya, R. (2020). «Hidalgo entra a fase de "contagio acelerado" por Covid-19». Ciudad de México: La Jornada.

Periódico Criterio de Hidalgo. (2020). Hidalgo continuará con semáforo en rojo la próxima semana. Pachuca, Hidalgo: Periódico Criterio de Hidalgo.

Hernández, E. (2020). Sector de la construcción en Hidalgo registra caída de 8.2%. Pachuca, Hidalgo: Milenio Diario.

Hernández, E. (julio de 2020). Ventas han caído en 80% por covid-19, se espera recuperación económica para noviembre. Pachuca, Hidalgo: Milenio Diario

Gámez, A. (2020). Balnearios de Hidalgo piden que les den fecha de reapertura. Pachuca, Hidalgo.: Periódico Criterio de Hidalgo

Flores, M. (2020). Desempleados durante la cuarentena en Hidalgo llenarían la plaza de toros. Pachuca, Hidalgo: Periódico AM.

Schiffman, L. (2010). El comportamiento del consumidor. Pearson.

Sánchez Garcés, D. (2016). Comportamiento del consumidor en la búsqueda de información de precios on-line.

Torreblanca Diaz, et al. (2012). Comportamiento del consumidor: Cosas ordinarias que se convierten en extraordinarias. 3C Empresa, Investigación y pensamiento crítico.

Brue, S., y Grant, R. (2009). Historia del pensamiento económico. . CENGAGE Learning.

Hall, Robert, and Marc Lieberman.(2012) Macroeconomics. Cenage.

Bryant, Keith W. (199) The Economic Organization of the Household, Cambridge, Reino Unido.: Cambridge University Press.

Kotler y Keller (2016) Dirección de Mercadotecnia. 15av. Editorial Pearson.

Colvin, M. & Rutland, F. (2008). Is Maslow's Hierarchy of Needs a Valid Model of Motivation. Louisiana Tech University. http://www.business.latech.edu/.

Hilgard Ernest y Bower Gordon H (1980) Teorías del Aprendizaje, Trillas, México, 1980.

Skinner, B. F. (1975). La naturaleza genérica de los conceptos de estímulo y respuesta. Barcelona: Fontanella.

Barullas, J. (20 de 12 de 2016). El comportamiento del consumidor y las nuevas tendencias de consumo ante las TIC. https://economia-empresa.blogs.uoc.edu:http://economia-empresa.blogs.uoc.edu/ .

Sheth, J. (2020a.). Impact of COVID-19 on consumer behavior: Will the old habits return or die? Journal of Business Research, 280-283. DOI: https://www.doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.059

. Vega Barrios A., Cerón Islas A. & Figueroa Velázquez J.G. (2021). Perspectivas de eCommerce y los Hábitos de Consumo Tras COVID-19. European Scientific Journal, ESJ, 17(4), 112. https://doi.org/10.19044/esj.2021.v17n4p112.

. López, A. Elizabeth (2021) Pandemia del COVID 19 transformo los hábitos de los consumidores en línea: AMVO. Périodico El Economista. Empresas. Comercio Electrónico. https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Compras-en-linea-aumentaron-81-durante-pandemia-en-Mexico-AMVO-20210127-0077.html

. Comscore MMX, Custom Reporting, Comportamiento de las diferentes categorías durante la pandemia febrero-abril 2020, México.

. Quadratin Hidalgo. (10 de marzo de 2020). Quadratin Hidalgo. https://hidalgo.quadratin.com.mx/principal/hidalgo-sin-casos-de-covid-19-activan-plan-de-contingencia-anuncia-fayad/

. La Silla Rota. (17 de marzo de 2020). La Silla Rota Hidalgo Estados. Obtenido de Estas son las acciones que se realizan en Operativo Escudo Hidalgo: https://hidalgo.lasillarota.com/acciones-realiza-operativo-escudo-en-hidalgo/371218

. Gobierno de México. (17 de mayo de 2020). Gobierno de México, Comisión Ambiental de la Megalopolis. Obtenido de Hoy No Circula en Hidalgo durante la fase 3 de la emergencia sanitaria: https://www.gob.mx/comisionambiental/es/articulos/hoy-no-circula-en-hidalgo-durante-la-fase-3-de-la-emergencia-sanitaria-242864?idiom=es

Published
2021-12-05
How to Cite
Vega, A., & Goytortúa Coyoli, C. (2021). Covid -19 pandemic Impact on consumer behavior in Pachuca, Hidalgo. Boletín Científico De Las Ciencias Económico Administrativas Del ICEA, 10(19), 20-24. https://doi.org/10.29057/icea.v10i19.7730

Most read articles by the same author(s)